Vodafone lansează un program care să ajute 10 milioane de tineri să-și găsească un loc de muncă

- Adrian Ungureanu
399

Vodafone a anunțat lansarea programului internațional „Alege-ți viitorul”, conceput pentru a oferi în premieră îndrumare în carieră în economia digitală și acces la cursuri pentru un număr de 10 milioane de tineri din 18 țări, inclusiv România. Inițiativa este cea mai mare de acest gen din lume.

Programul include platforma inovatoare „Future Jobs Finder”, disponibilă în 10 limbi, inclusiv în română, un portal ușor de folosit, care le dă tinerilor posibilitatea să-și formeze noi abilități și să găsească oportunități de angajare în domenii ale economiei digitale. Pentru a dezvolta platforma, Vodafone a lucrat în ultimul an cu psihologi specializați, consultanți în domeniul carierei și furnizori de programe de formare profesională.

Lansarea programului în România va fi promovată în cadrul unei campanii digitale care va încuraja tinerii să folosească platforma „Future Jobs Finder” pentru a găsi oportunități de carieră potrivite.

Programul „Alege-ți viitorul” a fost anunțat împreună cu rezultatele unui sondaj de opinie internațional, care ilustrează părerea tinerilor cu vârste între 18 și 24 de ani despre cât de pregătiți sunt să participe la economia digitală, ca exponenți ai primei generații „născute în era digitală”. Sondajul a fost efectuat de către YouGov la solicitarea Vodafone cu ajutorul a 6.000 de tineri cu vârste între 18 și 24 de ani, din 15 țări, inclusiv România, care și-au exprimat opiniile privind aspirațiile și preocupările legate de carieră.

Concluziile studiului arată că 67% dintre tineri au primit sfaturi de carieră insuficiente sau nu au primit deloc în perioada studiilor, sau după absolvirea școlii sau universității. Dintre cei care au primit suport legat de carieră pe perioada studiilor, doar 15% au spus că au beneficiat de sfaturi privind joburi ale viitorului, din domeniul digital, în timp ce 38% cred că suportul primit s-a concentrat doar pe rolurile non-digitale tradiționale. 22% au spus că sfaturile de carieră pe care le-au primit erau „depășite”.

De asemenea, 56% dintre tinerii intervievați consideră că marea provocare a generației lor este găsirea oricărui tip de loc de muncă bine plătit și permanent, acest procent fiind mai mare în rândul tinerelor, de 64%. Dintre tinerii participanți la studiu, 23% par să-și fi pierdut încrederea și să se teamă că nu au abilitățile necesare pentru a-și asuma un rol în câmpul muncii, indiferent de cât de scăzute ar fi cerințele specifice acestuia.