Vânzările de produse electro-IT ar putea depăși anul acesta pragul de 3 miliarde de euro

- Adrian Ungureanu
412

2017 a fost un an bun pentru vânzările de echipamente electro-IT care a atins anul trecut cel mai mare nivel din istorie, valoare totală a pieței ajungând la 2,84 miliarde de euro, potrivit retailerului de profil Flanco.

În 2016 retailul electro-IT a avut o valoare de 2,6 miliarde de euro, astfel, în 2017 piața a crescut cu 9%. Cel mai mare aport l-a avut în continuare segmentul telecom, vânzările de smartphone-uri fiind din nou cel mai puternic motor de creștere al pieței electro-IT.

Potrivit datelor companiei, vânzările de telefoane inteligente au generat o valoare de aproape 1,1 miliarde de euro, în creștere cu 29,5%, însă din punct de vedere al volumului, creșterea a fost de doar 4%. Creșterea valorică a segmentului telecom a fost dată de creșterea prețului mediu de achiziție, românii mergând tot mai mult spre segmentele de preț mai ridicate în 2017.

Al doilea cel mai mare segment de produse electro-IT a fost ca și în anii anteriori cel al electrocasnicelor mari care a ajuns la 597 de milioane de euro, în creștere cu 3,5%. Un aport important și segmentul electronicelor, în special de vânzările de televizoare volumul total al vânzărilor ridicându-se la aproximativ 1,5 milioane de unități.

În ceea ce privește vânzările de PC-uri, s-a înregistrat o creștere a a valorii vânzărilor de 4,5%, dar volumul a continuat să scadă. Valoarea mai ridicată a vânzărilor a fost determinată de creșterea segmentului PC-urilor de gaming care sunt mai scumpe.

În ceea ce privește evoluția din acest an, Dragoș Sîrbu, CEO-ul Flanco, a declarat că se așteaptă la o nouă creștere de aproximativ 9% a pieței electro-IT la o valoare de aproximativ 3,1 miliarde de euro.

Cât despre rezultatele Flanco, CEO-ul retailerului, a anunțat că a fost cel mai bun an din istoria companiei, cifra de afaceri crescând la 983 de milioane de lei (215 milioane de euro). ”A fost cel mai bun din istorie pentru noi. Suntem aproape de pragul de un miliard de lei pe fondul creșterii eficienței business-ului nostru”, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, Dragos Sîrbu.

Potrivit acestuia, retailerul a închis anul trecut 16 magazine care dădea randamentul dorit de companie,  dar în același timp a deschis alte 17 magazine noi. Astfel, rețeaua Flanco Retail numără în prezent 121 de magazine în 88 de localități, având peste 1.500 de angajați.