Sondaj: Tinerii români cred că-și vor găsi mai ușor o carieră în domeniul digital

- Adrian Ungureanu
382

Optimismul și supraevaluarea competențelor personale sunt specifice tinerelor generații. Lipsiți de experiență pe piața muncii și din punct de vedere profesional, fără să fi luat contactul cu realitatea din piață, tinerii tind să fie mult mai încrezători în șansele și în forțele proprii.

Grupul Vodafone a solicitat YouGov derularea unui sondaj, cu scopul ca datele să fie folosite pentru documentarea programului internațional „Alege-ți viitorul”, conceput pentru a oferi îndrumare în carieră în economia digitală și acces la training pentru 10 milioane de tineri din 18 țări.

Iar sondajul relevă exact cele două trăsături specifice tinerilor dornici șă-și înceapă o carieră. Mai ales, în condițiile în care domeniul digital este în plină dezvoltare, iar nevoia de oameni pregătiți este încă la mare căutare. În plus, profesiile digitale pot fi și bănoase.

Sondajul arată, de asemenea, că tinerii români se numără printre cei mai optimiști în privința viitorului lor în economia digitală, mai mult de 30% afirmând că aceasta le va spori oportunitățile de angajare, în timp ce doar 10% cred că nu își vor putea permite niciodată aceeași calitate a vieții ca generația părinților lor. Sondajul mai arată că 53% au încredere că vor găsi un loc de muncă pe măsura abilităților

De asemenea, România se situează pe primul loc în ceea ce privește procentul tinerilor care ar prefera să lucreze pentru ei înșiși sau ca antreprenori, mai curând decât într-o companie, 51% dintre aceștia exprimând această preferință.

Potrivit rezultatelor, dintre participanții din cele 15 țări, românii între 18 și 24 de ani par să fie printre cei mai pregătiți să îmbrățișeze o carieră specializată în domeniul digital. 27% dintre ei ar prefera să fie programatori, 23% designeri de jocuri, 22% bloggeri și vloggeri, 17% designeri de aplicații și 14% specialiști în securitate cibernetică.