Samsung neagă pierderea poziției de lider în India: Importurile și vânzările nu-s același lucru

- Adrian Ungureanu
377

În ultimele luni tot mai multe companii de cercetare afirmă că Samsung se află în pericol să piardă poziția de lider pe piața din India, a doua cea mai mare piață de telefoane din lume.

Ultimele raportări, realizate de două companii de cercetare, relevă că în ultimul trimestru Samsung a pierdut poziția de lider al pieței de telefoane din India, fiind depășit, cu puțin, de producătorul chinez Xiaomi.

Aceste știri i-au deranjat pe cei de la Samsung, altfel nu ar fi reacționat așa. Compania sud-coreeană contestă rapoartele și afirmă că este în continuare pe prima poziție, contracarând cu un raport al altei companii de cercetare.

Oficialii Samsung spun că raportul realizat de GfK, este cel care trebuie luat în calcul, pentru că rapoartele întocmite de Counterpoint și Canalys, care dau Xiaomi pe primul loc, numără totalul livrărilor (importurilor) de telefoane către retailerii din India.

Potrivit Samsung, raportul GfK ia în calcul vânzările de telefoane către consumatorul final, nu livrările către retaileri. Un telefon poate să stea cu lunile în depozitele unui retailer. Potrivit datelor GfK, Samsung deținea o cotă de 45% ca valoare și 40% cotă de piață ca număr de telefoane vândute. Celelalte companii spun că Samsung are o cotă de piață de 23-25% din punct de vedere al volumului de vânzări.

Samsung are dreptate, importante sunt vânzările de telefoane către utilizatori și nu livrările către retaileri. Totuși, nu putem să nu observăm iritarea celor de la Samsung în ceea ce privește amenințarea poziției de lider din partea Xiaomi.