Samsung își face ieșirea de pe piața camerelor foto digitale

- Adrian Ungureanu
238

Deși o duce foarte bine pe segmentul smartphone și pe cel al display-urilor, nu toate afacerile Samsung merg la fel de bine. De exemplu, pe piața camerelor foto compania sud-coreeană nu are aceeași anvergură. Vânzările sunt tot mai slabe iar compania a decis să renunțe.

Un oficial al companiei sud-coreene a declarat, sub anonimat, presei din Coreea de Sud, că Samsung nu mai produce și nu mai vinde camere digitale. Acesta a adăugat, însă, că vor crea o nouă categorie de produse foto pentru a putea nu închide complet divizia care se ocupa cu producția de echipamente foto.

Noua categorie ar putea însemna dezvoltarea mai degrabă a unor module sau componente foto pentru alte tipuri de dispozitive cum ar fi camera Gear 360 sau pentru telefoane inteligente.

Compania sud-coreeană a intrat pe piața camerelor foto digitale în 1997, iar pe segmentul entry level s-a bucurat pentru o perioadă scurtă, la mijlocul deceniului trecut, de ceva succes în vânzări.

Declinul camerelor Samsung vine atât pe fondul competitivității mari a smartphone-urilor în raport cu modelele de camere foto digitale entry level, dar și pe fondul unei scăderi generalizate a pieței foto. Surse din industrie afirmă că inclusiv giganții acestei piețe, Canon și Nikon au probleme tot mai mari din cauza scăderii popularității camerelor în rândul utilizatorilor amatori, care se bazează tot mai multe pe smartphone-uri.