Opt ani de Impact Hub

270

Luna iunie vine cu aniversarea a opt ani de la lansarea Impact Hub în România și cu un bilanț bogat: comunitatea a ajuns la aproape 2000 de membri, majoritatea consultanți, freelanceri, antreprenori sau angajați în companii mici și în corporații.

Potrivit celui mai recent sondaj intern realizat de organizație, șase din șapte clienți ai Impact Hub consideră că cel mai mare avantaj al spațiului colaborativ de lucru stă în faptul că oferă o infrastructură complexă, în timp ce trei din patru apreciază oportunitățile oferite de comunitate pentru parteneriate și colaborări. De asemenea, 75% dintre participanții la sondaj spun că organizația le-a facilitat accesul la organizații și rețele precum incubatoare de afaceri, mass-media sau instituții publice.

Sondajul anual realizat de Impact Hub a fost completat de 90 de antreprenori, freelanceri sau manageri ai unor echipe extinse. Studiu s-a concentrat asupra activității hub-ului și a membrilor acestuia în perioada ianuarie-decembrie 2019.

Colaborare și Comunitate, sunt cele două cuvinte cheie care ne definesc de opt ani. Perioadă în care am găzduit aproape 2000 de membri am lucrat cu peste 500 de startup-uri în programe de dezvoltare a afacerilor. Mii de parteneriate au devenit posibile prin Impact Hub cu ajutorul programelor de dezvoltare antreprenorială în domenii precum inovare socială, educație și wellbeing, sustenabilitate sau tehnologie. Impact Hub va continua să sprijine inițiativele antreprenoriale orientăndu-se către noi direcții de accelerare în agricultură, leadership antreprenorial feminin, dezvoltarea societății civile, educație formală, economie circulară și soluții de combatere a schimbărilor climatice.”, a declarat Oana Craioveanu, co-fondator Impact Hub Bucharest.

Majoritatea covârșitoare a celor care au răspuns sondajului apreciază ca pozitive atmofera, programul de lucru al Impact Hub, managementul spațiilor de birou (curățenie, responsivitate) și comunicarea cu managerii de comunității.

Profilul membrilor comunității Impact Hub arată că majoritatea sunt tineri, cu vârste între 26-35 de ani, de profesie consultanți, freelanceri (42%), antreprenori și angajați în companii mici (39%) sau corporatiști (17%).  Din punct de vedere al domeniilor de activitate, se păstrează aceeași diversitate: majoritatea clienților Impact Hub vin din zona de tehnologie (44%), consultanță (29%), educație (15%), media și comunicare (10%).

Perioada traversată a schimbat destul de mult concepția de “birou”, însă a păstrat viu spiritul de comunitate și, extrem de important, a consolidat un trend început anul trecut: întreprinderi mici și mijlocii care preferă hub-ul în locul spațiului individual de muncă. Față de începutul anului, am observat în ultimele luni o creștere a solicitărilor de oferte venite dinspre companii mai mari (echipe de 30-50 de angajați). Și asta pentru că am adaptat spațiile la noilor condiții de lucru care să permită un grad sporit de securitate personală. În lunile următoare ne vom concentra asupra a tot ce înseamnă siguranța oamenilor la birou, infrastructura de lucru și vom veni cu noi pachete atractive atât pentru antreprenorii fideli, cât și pentru afacerile noi“, a declarat Vlad Craioveanu, co-fondator Impact Hub Bucharest.

În ceea ce privește sectorul startup-urilor, cei mai multi membri sunt în stadiul de business activ (55%). Premiile și granturile au contituit baza investițiilor atrase de startup-urile din Impact Hub anul trecut.