NVIDIA ne arată cum vor arăta viitoarele jocuri cu grafică randată prin tehnologia RTX

- Adrian Ungureanu
415

NVIDIA a anunțat în cadrul Gamers Developers Conference, noua tehnologie de ray tracing (urmărire a imaginii) care le permite creatorilor de conținut și dezvoltatorilor de jocuri să randeze în timp real, la calitate cinematografică.

NVIDIA RTX este un produs care are în spate 10 ani de lucru la algoritmii de grafică pe computer și la arhitecturile plăcilor video. Sistemul constă în tehnologia de ray-tracing înalt scalabilă care rulează pe o arhitectură NVIDIA Volta, se arată într-un comunicat remis redacției.

Noua tehnologie RTX are suport Microsoft DirectX Raytracing așa că de ea se vor putea bucura toți utilizatorii de Windows de pretutindeni.

Considerată de mult timp cea mai bună soluție pentru luminozitate, reflexii și umbre cât mai aproape de realitate, tehnologia ray tracing oferă un grad de realism mult peste tot ceea ce pot oferi tehnicile tradiționale de randare. Ray tracing-ul în timp real înlocuiește majoritatea tehnicilor folosite astăzi în randările tradiționale și oferă calcule optice realiste care duc la imitarea fidelă a modului în care lumina se comportă, ceea ce înseamnă imagini mai fidele realității.

Vedeți în clipul de mai jos, cât de real poate apărea acest decor randat pe calculator.

GameWorks pentru Ray Tracing
Pentru a le permite dezvoltatorilor de jocuri să profite de aceste noi capabilități, NVIDIA a mai anunțat că NVIDIA GameWorks SDK va adăuga un modul de ray tracing care va curăța imaginea de zgomot.

Suport pentru API-ul Microsoft DirectX Raytracing
Concepută pentru a avea suport ray tracing prin intermediul a numeroase interfețe, NVIDIA a colaborat îndeaproape cu Microsoft pentru a introduce support RTX complet pentru aplicațiile care folosesc noul API Microsoft DirectX Raytracing (DXR).