LG ar putea reveni ca furnizor de display-uri pentru Apple abia în 2019

- Adrian Ungureanu
118

Până în acest an, Apple a lucrat cu rivalii locali ai celor de la Samsung, în ceea ce privește furnizarea de display-uri pentru iPhone-uri. LG Display a furnizat panouri LCD celor de la Apple, încă de la primul model de iPhone, dar cum americanii au decis să treacă la OLED-uri, LG a sărit din schemă.

Așa s-a ajuns ca Apple să apeleze la divizia de display-uri a grupului cu care se bate pe piața smartphone. Samsung Display asigură 95% din producția globală de ecrane OLED pentru telefoane, iar cel mai important client al său este Apple, cu care a semnat un contract pe 2 ani, în valoare de 9 miliarde de dolari.

Contractul l-a obținut în primul rând pentru că rivalii locali de la LG, lider pe piața televizoarelor OLED, nu au prevăzut că acest tip de display va fi atât de popular pe piața smartphone. Nu și-a dezvoltat capacități de producție destul de mari pentru a prinde un contract cu Apple, pentru iPhone-urile ce vor fi lansate în toamna acestui an și nici pentru cele de anul viitor.

Samsung a obținut, astfel, un contract prin care s-a asigurat că va fi singurul furnizor de display-uri pentru telefoanele celor de la Apple. Contractul de doi ani a fost oarecum calculat, cel mai probabil pentru că americanii speră să revină la o colaborare cu LG Display, în 2019.

Dar de ce așa târziu? Inițial, colaborarea ar fi trebuit reluată din 2018, dar surse din industrie afirmă că LG Display nu va putea să producă display-uri la standardele setate de Apple. Analistul Jang Hyun-jun, din cadrul companiei UBI Research, afirmă că în prezent chiar și Samsung Display are probleme în a răspunde exigențelor celor de la Apple.

De aceea, acesta consideră că este posibil ca noul iPhone aniversar, ar putea fi lăsat, totuși, fie fără senzorul de amprentă integrat în display ori tipul de display să nu fie unul cu margini curbate. Lucru despre care s-a mai vorbit în ultima perioadă.

Deși, LG Display va inaugura mai multe unități de producție în 2018, analistul afirmă că LG nu se va putea califica drept furnizor de panouri OLED, ținând cont de exigențele americanilor, mai devreme de 2019. Până atunci, Apple va trebui să se bazeze pe cei de la Samsung Display.