Interesul față de iPhone-urile noi a scăzut și în rândul americanilor

- Adrian Ungureanu
411

2017 trebuia să fie un an în care vânzările de iPhone-uri ar fi trebuit să explodeze, mai ales că odată cu împlinirea a 10 ani de la lansarea primului telefon a venit și iPhone X.

În plus analiștii au mizat mult pe acest super-ciclu de reînnoire a telefoanelor. Obișnuiți să-și schimbe telefoanele cam la doi ani, în 2016 lucrurile nu au fost prea grozave. S-a calculat că perioada de înlocuire a telefoanelor vechi a crescut la 3 ani și de aici s-a anticipat că un număr uriaș de posesori de iPhone-uri vechi, vor da năvală să cumpere noul iPhone X.

Nu prea s-a întâmplat așa. Primele săptămâni au fost marcate de o cerere uriașă, dar ritmul s-a redus puternic în perioada următoare. Și nu este o problemă doar cu piața chineză, cum explica analistul Ming-Chi Kuo din cadrul companiei KGI Securities, care și-a redus estimările pentru primul trimestru din 2018, de la un interval generos de 20-30 de milioane de iPhone X vândute, la un maximum de 18 milioane de unități.

Potrivit unui sondaj realizat de compania de cercetare americană Cowen, în rândul utilizatorilor din SUA, interesul pentru telefoanele noi ale celor de la Apple a scăzut cel mai redus nivel din toate timpurile. Scăderea este drastică nu doar în comparație cu anii anteriori, ci și de la un trimestru la altul.

Compania de cercetare face sondaje trimestriale, iar dacă în trimestrul 3 din 2017, circa 87,6 americani spuneau că vor să-și schimbe iPhone-ul lor vechi. În al patrulea trimestru, procentul celor care doreau să-și schimbe vechiul telefon cu unul nou, a scăzut la 80,5%.

Se pare că unii clienți spun că sunt mulțumiți de telefoanele pe care le au și nu simt nevoia de un telefon nou, iar alții spun că abonamentele oferite de operatorii de telecomunicații sunt prea scumpe.

Interesul este încă unul destul de ridicat, dar faptul că americanii sunt din ce în ce mai puțin interesați de a-și schimbat telefoanele la intervale mici este un semnal de alarmă pentru Apple, care va trebui în curând să-și regândească strategia de afaceri.