Foști angajați Revolut dezvăluie secretul succesului: presiune pe angajați și muncă neplatită

405

Foștii angajați ai Revolut spun că ascensiunea fulminantă a companiei are un cost ridicat la nivel uman – muncă neplătită, ținte inaccesibile și fluctuație mare de personal.

Totul începe din faza recrutării. Instrucțiunile din testul de angajare arată că solicitanții ar trebui să atragă cel puțin 200 de clienți într-o săptămână pentru a avea șansa de a trece la următoarea fază a interviului.

Din descrierea sarcinii nu reiese dacă atingerea țintei garantează angajarea, însă oferă sugestii prin care s-ar putea obține clienți, cum ar fi partajarea unui “cod promoțional” cu prietenii și distribuirea de fluturași promoționali în campusurile universitare.

În urma dezvăluirilor făcute de site-ul eldiario.es din Spania, privitoare la această procedură, Chad West, șeful de comunicații al Revolut, a declarat că această practica a fost oprită “imediat” ce compania a aflat despre existența ei.

Denumit “home task”, procedeul le cerea aplicanților pentru diferite posturi șă recruteze noi utilizatori ai aplicației. “200 sau mai multe înscrieri ar fi o dovadă foarte puternică că ai putea ajunge în următoarea etapă a interviului“.

Mai mulți foști angajați spun că managerii considerau ca fiind ceva normal să solicite aplicanților să lucreze gratuit și că acest lucru reflectă cultura Revolut, anume atingerea țintelor cu orice preț.

Într-o declarație trimisă prin e-mail, un purtător de cuvânt al companiei scria: “cultura noastră evoluează la fel de rapid ca afacerea noastră“. S-a subliniat că în ultimul an compania a crescut de la 150 la 750 de angajați, fluctuația personalului este mai mică de 2,6%, iar 40% dintre angajați sunt femei.

O analiză a profilurilor LinkedIn a 147 foști angajați ai Revolut sugerează că peste 80% au părăsit compania în mai puțin de un an, în timp ce mai mult de jumătate au plecat în mai puțin de șase luni.

Un fost country manager povestește că lucra în fiecare oră din zi și în fiecare weekend. În timpul săptămânii, executa strategii de promovare a aplicației – cum ar fi organizarea de evenimente sau discuțiile cu jurnaliștii locali – iar noaptea și în weekend traducea aplicația și site-ul Revolut în limba țării pe care o administra.

În ciuda provocărilor pe care managerii zonali au trebuit să le înfrunte, managerii de rang înalt au fost tranșanți atunci când nu erau atinse țintele impuse.

Un mesaj CEO-ul Revolut, Nikolay Storonsky, a trimis compania canalul Slack în primăvara anului trecut

Actualmente, Revolut are peste 200 de posturi vacante listate pe site-ul său. Lista de cerințe pentru rolurile de dezvoltare a afacerii este aproape identică cu cea folosită în trecut.