Cum să rămâi în topul căutărilor Google după implementarea noului sistem de notare a site-urilor

384

Google lansat un nou update important în ceea ce privește motorul de căutare online, implementând un nou algoritm de notare a site-urilor. Acest lucru a adus la schimbări majore  în topul celor mai vizibile site-uri în căutări.

Update-ul este încă în derulare și va mai dura câteva săptămâni pentru a putea fi implementat la nivel global, așa că vor mai apărea fluctuații în perioada imediat următoare.

Ovidiu Joița, fondatorul agenției de SEO și marketing online, iAgency, ne explică impactul acestor schimbări și cum pot site-urile să ocupe poziții cât mai bune în topul căutărilor pe Google, în urma acestui update.

Din statisticile analizate de noi din ultimele zile, pe proiectele noastre, am observat că s-au produs schimbări în ceea ce privește vizibilitatea site-urilor. Aceste schimbări au venit ca urmare a reajustării  ponderii indicatorilor, după care este stabilită «nota finală» a unui site. Indicatorii analizați rămân aceiași, însă de acum încolo Google acordă mai multă importanță altor aspecte decât a făcut-o până în prezent.

Este poate cel mai important update Google de la cel prin care a trecut site-urile la indexarea diferită pe Mobile vs Desktop, Primary Indexed Mobile”, declară Ovidiu Joița.

iAgency a punctat cele mai importante elemente de care site-urile trebuie să țină cont pentru a se menține cât mai sus în căutările de pe Google.

  1. Valoarea brandului, mai importantă decât elementele tehnice SEO
    Noul algoritm de la Google oferă o importanță mult mai mare valorii brandului. În acest caz, valoarea brandului este calculată din numărul de căutări pe brand și cuvinte cheie + brand. Site-urile care au avut parte de astfel de căutări au înregistrat creșteri spectaculoase, chiar dacă nu beneficiază de optimizare on-page perfectă sau de un număr important de backlink-uri.
  2. Site-urile cu conținut nou și de calitate primesc prioritate în Google
    O altă schimbare majoră este legată de conținut. Nu ai conținut nou și de calitate, pierzi puncte de la Google.
  3. Viteza de încărcare a devenit și mai importantă în algoritmul de ranking
    La fel ca și în cazul valorii brandului, viteza de încărcare a unui site era importantă și înainte de update, dar acum cântărește și mai mult.
    Conform analizei realizate de iAgency, paginile web care au o viteză de încărcare mai scăzută decât competiția au înregistrat o clasare mai bună în rezultatele căutărilor.
  4. Site-urile cu vechime au primit un spor de vizibilitate
    Site-urile cu vechime, chiar dacă nu au o optimizare SEO foarte bună, au câștigat poziții importante, doar pe baza faptului că sunt active de foarte mult timp.
    Am scanat site-uri mai vechi, de care nu ne mai ocupăm de mult timp și căzuseră din top 50, site-uri pentru care efectiv nu s-a mai făcut nicio acțiune SEO de mult timp. Spre surprinderea noastră, în urma acestui update, acele site-uri au urcat în top 15. Acest fapt ne demonstrează că deși Google scăzuse foarte mult importanța vechimii domeniului, a venit cu o rectificare pentru acest indicator”, a mai spus Ovidiu Joița.

 

iAgency le recomandă site-urilor cu scăderi serioase să țină cont de aceste aspecte dacă vor să-și recâștige pozițiile de top.