Boxa Echo de la Amazon a înregistrat o conversație privată a unei familii și a trimis-o mai departe

- Adrian Ungureanu
428

În Europa ne luptăm cu GDPR-ul și ne îngrijorăm de faptul că firmele care colectează date ne-ar putea folosi pentru reclame datele de contact, preferințele și așa mai departe, dar în SUA e mai rău.

O boxă Amazon Echo a înregistrat o discuție privată a unei familii, după care a trimis conversația unei persoane din agenda de contact a familiei. Norocul familiei a fost acela că a ajuns la un apropiat care i-a anunțat imediat despre incident.

Aceștia au dezactivat toate dispozitivele din casă care folosesc asistentul virtual Alexa au contactat Amazon. După ce au analizat situația cei de la Amazon au revenit cu explicații și au confirmat cele întâmplate.

”Ne-au spus că un inginer al lor a verificat situația și au confirmat tot ce le-am reclamat. Cel care ne-a contactat și-a cerut scuze de vreo 15 ori în 30 de minute de conversație și ne-a mulțumit că le-am atras atenția asupra acestui incident, și a spus că este o problemă care trebuie rezolvată”, a povestit un membru al familiei în cauză.

Explicația dată de Amazon ulterior a fost aceea că Echo a auzit un cuvânt care a suna a ”Alexa”. Apoi asistentul virtual a întrebat numele unui contact. Alexa a interpretat din cuvintele rostite de cei din familie ca fiind un răspuns afirmativ și a ales să trimită conversația către numele din agenda de contacte care suna cel mai apropiat de ce a auzit în conversație.

Amazon a mai spus că se îndoiește că sunt șanse ca astfel de situații să se repete, adică sugerează că este un caz unic. Familia a cerut să returneze produsele și să-și primească toți banii înapoi, dar Amazon nu a fost încă de acord.