Black Friday transfrontalier: comercianții români au vândut online în Bulgaria și Ungaria în valoare de peste 17 milioane de lei

330

Weekendul reducerilor din Bulgaria și Ungaria (22-24 noiembrie) a adus și anul acesta încasări în creștere pentru comercianții români. În platforma PayU, aceștia au înregistrat cumpărături plătite online de către bulgari și unguri în valoare de peste 17 milioane de lei, în creștere cu peste 16% față de anul trecut

„Black Friday continuă să fie un fenomen și în afara granițelor țării. Creșterile impresionante pe care le înregistrează comercianții români de la an la an confirmă dezvoltarea pieței de comerț online, atât din perspectiva cumpărătorilor cât și a magazinelor din acest segment. Valoarea evenimentului este mult mai mică decât în România, însă vorbim de creșteri similare cu cele înregistrate local în ceea ce privește numărul de tranzacții. Comercianții românii pot profita de acest lucru pentru a-și extinde afacerea în afara granițelor”, declară Marius Costin, Country Manager PayU în România.

Black Weekend în Bulgaria și Ungaria: cu 28% mai multe tranzacții pentru comercianții români
În cel mai mare weekend al reducerilor, în platforma PayU, comercianții români au înregistrat cu 28% mai multe plăți online din Bulgaria și Ungaria, numărul lor ajungând la peste 69.000.

Black Friday și weekendul prelungit de reduceri din Bulgaria de anul acesta au generat creșteri importante pentru comercianții români comparativ cu anul trecut. Numărul de tranzacții online a crescut cu 10%, ajungând la 15.507, iar volumul tranzacționat a depășit bariera de 10 milioane de lei, cu 28% mai mult față de anul trecut.

În Ungaria, comercianții români din portofoliul PayU au înregistrat cu 33% mai multe tranzacții, numărul lor ajungând la 54.851.

„Piețele e-commerce din Bulgaria și Ungaria se dezvoltă rapid. Acest lucru înseamnă că magazinele online din România pot avea acces la mai mulți consumatori și își pot crește vânzările online. Pe lângă extinderea operațiunilor în afara pieței locale saturate, aceștia pot descoperi și își pot dezvolta potențialul liniilor de produse, obiectiv ce nu poate fi adesea atins atunci când se vinde doar pe piața internă”, a adăugat Marius Costin, Country Manager PayU în România.

Valoarea medie a coșului de cumpărături din Ungaria a înregistrat o scădere de 24%, atingând valoarea de 119 lei. În cazul Bulgariei, valoarea acestuia a înregistrat o creștere de 15% și a atins suma de 738 de lei.

Și anul acesta, produsele din categoria IT&C și fashion (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii) rămân în topul preferințelor de peste graniță.