Apple, Samsung, Facebook, Google și LG pregătesc lupta pe piața ochelarilor AR

- Adrian Ungureanu
407

CES 2018 le-a oferit multor companii de tehnologie posibilitatea de a se întâlni și discuta cu potențiali parteneri de afaceri sau chiar de a demara anumite proiecte.

Se pare că în timpul expoziției de tehnologie din Las Vegas, reprezentanții ai Apple, Facebook, Google, Samsung, LG, Xiaomi și Snap (compania care administrează Snapchat) s-au întâlnit cu producători de componente pentru ochelari de realitate augmentată (AR).

Potrivit agenției Bloomberg, Apple, Facebook și Google s-au întâlnit cu producătorii de componente pentru ochelari AR dacă pot produce anumite componente, în timp ce LG și Samsung au dat deja comenzi pentru a începe dezvoltarea prototipurilor lor.

Xiaomi și Snap doar ”flirtează” cu ideea și caută potențiali parteneri cu care să lucreze la un asemenea dispozitiv. Poate au reușit să se și găsească unii pe ceilalți.

Totuși, suntem încă departe de momentul în care ochelarii AR chiar vor deveni produse comerciale care să merite să fie scoase pe piață. Cel puțin, în următorii doi ani sunt destul de multe obstacole de depășit în ceea ce privește tehnologiile utilizate, mai relatează Bloomberg.

Agenția de presă a vorbit și cu un reprezentant al unei companii care dezvoltă tehnologii pentru platformele de realitate augmentată, care s-a arătat convins că marile companii vor investi în această direcție. ”Unii sunt deja mai în față, alții abia-urmează, dar aproape toată lumea se pregătește de produse AR”, a declarat Ari Groman, care deține compania Lumus.

Totodată, Bloomberg mai notează că și cei de la Amazon au început să se arate interesați de tehnologiile AR și VR și că iau în considerare investiții în această direcție, după ce în ultimii ani și-a îndreptat foarte mult atenția asupra boxelor inteligente și în abilitățile asistentului virtual Alexa.