Apple dată în judecată de autoritățile din Australia după ce a blocat sute de iPhone-uri și iPad-uri

- Adrian Ungureanu
373

Apple se află în centrul atenție într-un scandal în Australia, țară în care autoritățile au dat compania în judecată pentru dezactivarea mai multor iPhone-uri și iPad-uri reparate în service-uri neautorizate de gigantul american.

Comisia Australiană pentru Concurență și Consumatori, un soi de Consiliul Concurenței și Protecția Consumatorului la un loc, a decis să dea în judecată compania americană după ce aceasta a dezactivat câteva sute de telefoane și tablete care au fost reparate de către terți care nu aveau autorizație Apple.

Cei care și-au reparat iPhone-urile și iPad-urile în afara rețelei de service-uri autorizate puteau folosi dispozitivele lor doar dacă aveau sistem de operare mai vechi de iOS 9. Dacă actualizează la versiuni mai noi, primesc mesajul cu ”Error 53” și nu-și mai pot folosi dispozitivele.

Apple neagă faptul că ar fi o acțiune deliberată, dar admite că acest mesaj de eroare vine ca o metodă de protecție pentru clienți, în cazul în care o componentă originală este înlocuită cu una produsă de alte companii cu care Apple nu are înțelegeri.

Această măsură ar trebui să-i protejeze pe cei care ar putea fi înșelați, dar îi împiedică pe cei care în mod deliberat aleg să-și repare dispozitivele în service-uri care nu au înțelegeri cu Apple, cel mai probabil fiind atrași de costurile mai mici. Indiferent de scopul acestei măsuri, ea este una restrictivă și discriminatorie, motiv pentru care autoritatea australiană a și reacționat.

Se pare că povestea nu este deloc nouă. Comisia australiană afirmă că primește plângeri de acest fel din 2014, când mai multe modele de iPhone 6 și iPhone 6 Plus au fost blocate din același motiv.