Apple dă în judecată Swatch după ultima campanie publicitară a producătorului de ceasuri

- Adrian Ungureanu
198

Apple a consacrat moto-ul ”Think different” (Gândește diferit) în perioada 1997-2002. Acum cei de la Swatch au decis să folosească un pic diferit acest slogan, transformându-l în ”Tick Different” (Ticăiește diferit).

În primul rând este o reciclare interesantă a vechiului slogan Apple, dar în același timp pare și un fel de ironie la adresa companiei din Cupertino. Astfel, producătorul iPhone a decis să-i dea în judecată pe cei de la Swatch, care au folosit acest slogan în ultima campanie publicitară.

Cei de la Swatch spun că nu au avut nicio intenție, nici să ironizeze Apple, nici să copie sloganul și că totul este o pură coincidență. Destul de greu de crezut că este doar o coincidență ținând cont de cât de mulți bani bagă aceste companii în marketing și advertising.

CEO-ul Swatch, Nick Hayek a mers mai departe și a justificat alegerea acestui slogan inspirându-se dintr-o campanie și mai veche a Swatch, din anii ’80 când a folosit sloganul ”Always different, always new”.

Apple a dat în judecată Swatch în Elveția și trebuie să demonstreze că cel puțin 50% dintre consumatorii care au văzut această campanie ar fi crezut că este un produs Apple. În aceste condiții misiunea ar putea fi destul de simplă pentru compania americană, numai ca sondajele să fie făcute de o companie credibilă.