Zuckerberg ne oferă câteva indicii despre cum va combate Facebook ştirile false

32

Descoperirea unor site-uri şi blog-uri care au răspândit ştiri false în plină campanie electorală în SUA și care ar fi influenţat rezultatul alegerilor, a creat un val de îngrijorare în State şi la nivel planetar, dovedind cât de uşor pot fi influenţaţi oamenii.

 

Facebook şi Google au anunţat primele că vor lua măsuri. Google a anunţat că va opri plăţile din publicitate către site-urile care sunt descoperite distribuind informaţii false, iar despre Facebook aflăm acum, chiar de la Zuckerberg câteva măsuri cu care reţeaua de socializare speră să stopeze răspândirea de ştiri false.

 

Fondatorul reţelei de socializare a postat chiar pe pagina sa de Facebook, câteva indicii. Acesta vine cu aceste informaţii după ce Obama însuşi a spus că reţelele de socializare au avut un rol important în acest scandal. Zuckerberg a declarat imediat că Facebook nu a fost un motor de inducere în eroare a populaţiei americane, declarând că 99% din conţinutul distribuit prin Facebook este veritabil.

 

Acesta îşi menţine ideea de săptămâna trecută, dar pare că şi el începe să se îndoiască de veridicitatea informaţiilor care au circulat pe Facebook în perioada campaniei electorale.

 

Acesta a spus, ca şi Google, că nu va mai plăti site-urile cu probleme prin programul său de advertising şi că va face mai simplă raportarea de ştiri false pe Facebook. Acesta a mai spus că va încerca să se consulte cu jurnaliştii despre cum pot verifica mai uşor informaţiile publicate prin Facebook, pentru a putea filtra conţinutul.

 

Deşi este în scădere ca număr de utilizatori în SUA, Facebook încă este reţeaua de socializare dominantă şi joacă un rol important în distribuţia de articole. Important este de văzut dacă Zuckerberg va reuşi să implementeze un sistem care să nu blocheze şi distribuirea de ştiri veritabile. Cenzura trebuie făcută cu cap.

 

Πηγή: engadget