Zitec mizează pe dezvoltarea pieței de servicii digitale și organizează workshop-uri gratuite

17

Zitec mizează pe creșterea cu 15% pe an a pieței de servicii digitale din România. În acest sens, compania demarează un nou proiect în cadrul căruia organizează lunar, în 2016, workshop-uri gratuite de digital marketing pentru persoanele cu un grad de înțelegere mediu spre avansat în domeniu, punând accent în special pe segmentul de e-commerce.

 

Proiectul are ca scop transmiterea, într-un mod aplicat, a bunelor practici în digital marketing și se adresează nivelului managerial din companii relevante românești, în special managerilor din e-commerce. Durata fiecărui workshop este de 4 ore, acestea fiind susținute de Ioana Slobozianu, Head of Online Marketing în cadrul Zitec, specialist cu o experiență de peste 10 ani în domeniu care a fost implicat de-a lungul timpului în unele dintre cele mai importante proiecte online din România.

 

“Avem o experiență extinsă în ceea ce înseamnă e-commerce în România și putem să împărtășim aceste cunoștințe cu specialiștii din piață. Personal, sunt convinsă că dacă facem acest lucru vom reuși să îi ajutăm punctual să își majoreze afacerile. Aceasta, implicit, se va traduce prin creșterea pieței din România și printr-un return indirect către servicii digitale în portofoliul companiei, a declarat Ioana Slobozianu.

 

Potrivit spuselor sale, un alt scop al proiectului este acela de poziționare a Zitec în categoria de servicii de digital marketing premium. “Avem o satisfacție imensă atunci când feedbackul este excelent, iar soluțiile propuse și implementate vin cu rezultate imediate în veniturile magazinelor online”, a mai adăugat Slobozianu.

 

Astfel, în perioada aprilie – mai 2016 au fost organizate două ediții pilot în cadrul acestui proiect, în urma cărora participanții au parcurs metodologia Zitec pentru a formula strategii coerente și consecvente pentru afacerile lor e-commerce, cu scopul de a planifica activitățile de digital marketing potrivite, în funcție de importanță și de costuri.

 

“Inițial am fost reticentă să îmi blochez o jumătate de zi cu oameni pe care nu-i cunoșteam, într-o perioadă destul de aglomerată, însă a meritat din plin. O întâlnire interactivă și constructivă, bine documentată, ușor de urmărit, cu multe informații utile”, a declarat Alina Mitrica, Online&Corporate Manager Meli Melo, una dintre participantele la edițiile pilot ale workshop-urilor Zitec.

 

Interactivitatea și informațiile relevante oferite în timpul workshop-urilor au fost apreciate și de către reprezentanta Ivatherm. “Un eveniment excelent, cu informații utile și interacțiune fructuoasă la nivel de sedimentare a acestora, cu exemple care îmbină perfect noțiunile teoretice cu cele practice sub forma studiilor de caz”, a adăugat Ruxandra Chiriac, Marketing Director Ivatherm.

 

Un alt aspect foarte apreciat de către participanți este reprezentat de analiza datelor reale. Se utilizează aplicații de marketing digital și se corelează informații din diverse surse. La finalul workshop-ului participanții pot aplica pe propriul magazin online cele discutate și găsesc deja idei de implementat care pot aduce o îmbunătățire în vânzări. 

 

“Este un workshop deosebit, cu elemente utile și ușor de aplicat în strategia de business, în urma căruia am reținut tool-uri interesante și metode de optimizare a campaniilor de digital marketing”, spune Radu Banzea, Business Developer TeamDeals.ro, un alt participant la primele workshop-uri susținute de Zitec.

 

Având în vedere succesul edițiilor pilot, proiectul va fi extins pe tot parcursul anului și va avea o frecvență lunară. Următorul workshop organizat de Zitec care va pune în discuție subiecte legate de domeniul marketing-ului digital pentru e-commerce se va desfășura pe data de 15 iunie, la sediul companiei.

 

Online marketing-ul, 15% din afacerile Zitec

Producătorul local de aplicații online oferă servicii digitale, end to end, de la dezvoltarea unui site sau a unei aplicații, la hosting în cloud, tracking avansat (web analytics), optimizarea experienței utilizatorilor și promovare online.

 

În 2015, ponderea serviciilor de online marketing în cifra de afaceri a Zitec a fost de 15%, însumând aproximativ 700.000 euro, în creștere cu 35% față de anul anterior. Departamentul a deservit un portofoliul internațional pentru servicii de digital marketing de peste 30 de clienți, printre care s-au numărat Paravion, City Grill, TechSoup SUA, Roche și TotalSoft.