Youtube va acorda mai multa atentie materialelor de tip “martor-ocular”

19

In ultimii ani, mediul online a inceput sa fie din ce in ce mai puternic iar miscari ca Primavara Araba sau protestele pentru Rosia Montana au inceput chiar pe internet. De aceea, materialele generate de utilizatori (n.r. – user-generated content) au devenit adevarate surse de stiri despre ce se intampla in lume.

 

In prezent, peste 5 miloane de ore de clipuri video sunt vizionate pe Youtube in fiecare zi si e clar ca rolul martorilor oculari a devenit unul cu adevarat important. Tocmai de aceea, Youtube va demara trei proiecte noi care au drept scop suportul pentru descoperirea si verficarea materialelor generate de utilizatori.

 

Astfel, compania a incheiat un parteneriat cu Storyful pentru a porni Youtube Newswire, o agentie de stiri social media la care gigantul lucreaza inca din 2011, de cand au inceput protestele din piata Tahrir din Turcia. Youtube Newswire va fi un feed ale celor mai importante si elocvente materiale video de tip “martor ocular”. Continutul va fi verificat editorii de la Storyful, iar materialele video vor putea fi integrate ca surse originale in articole sau alte locuri de pe internet. Acest feed va contine sectiuni de global si local, ceea ce inseamna ca utilizatorii vor putea cauta mai usor continut relevant pentru ei.

 

Al doilea proiect pe care Youtube il are in vedere se numeste WITNESS Media Lab. Acest proiect vizeaza subiecte care tin de probleme legate de drepturile omului si analizarea de materiale video trimise de cetateni. WITNESS Media Lab, in colaborare cu organizatii de advocacy, de tehnologie si identitati media, va produce o serie de proiecte de profunzime care tin de problemele care vizeaza drepturile omului, din perspectiva celor care le traiesc.

 

De asemenea, Youtube va implementa si proiectul First Draft Coalition. Desigur, materialele utilizatorilor la prima mana sunt importante, insa este vitala si verificarea acestora, daca ele vor fi incluse in stiri sau alte surse care doresc sa ofere informatii credibile. Tocmai de aceea , First Draft Coalition va aduce impreuna specialisti, pionieri ai social media si jurnalisti pentru a crea continut educational despre cum ar trebui verificate sursele si care sunt considerentele etice in cazul materialelor video de tip user-generated content. First Draft Coalition va crea un site pe care vor fi adunate informatii si training-uri care tin de unelte, cercetare etica, dar si studii de caz pe cele mai mari importante povesti jurnalistice actuale. Lansarea site-ului este programata pentru toamna.

 

Prin toate aceste proiecte Youtube incearca sa ofere un ecosistem care sa potenteze materialele create de utilizatori care vor putea fi folosite si de organizatii media in crearea articolelor. In plus, odata cu implementarea unor proiecte care tin de o mai buna verificare si calitate a continutului generat de utilizatori se va mari responsabilizarea fata de informatiile oferite in clipuri.

 

Πηγή: Youtube Blog