Veniturile Huawei au început să încetinească, dar şi 2016 a fost un an bun

- Adrian Ungureanu
485

Huawei a fost revelaţia pieţei smartphone în ultimii ani. A fost singura companie care a reuşit să aducă un telefon care să se bată cu modelele celor doi giganţi, Samsung şi Apple, modelul P9, lansat în acest an, reuşit să spargă bariera de 10 milioane de unităţi vândute în întreaga lume.

Compania chineză a venit cu modele bine echipate şi competitive la preţ de câţiva ani încoace, iar în prezent este al treilea cel mai mare producător de telefoane, după cei doi giganţi amintiţi mai sus.

Rezultatele financiare s-au intrat şi ele pe un trend ascendent odată cu creşterea vânzărilor, 2015 fiind un an extrem de bun pentru compania chineză, raportând o creştere a veniturilor cu 35% faţă de 2014, la peste 60 de miliarde de dolari.

Nici 2016 nu a fost un an slab, dar creşterea prognozată este mai mică decât în 2015. Chiar şi aşa, rezultatele nu sunt de lepădat. Potrivit unei raportări interne, oficialii companiei ar fi anunţat un avans de 32%, cu trei puncte procentuale mai lent decât în 2015, dar veniturile se apropie de pragul de 75 miliarde de dolari, aşa că Huawei nu poate spune că a avut un an slab.

Huawei are, în continuare, potenţial de creştere. Oficialii companiei au anunţat anul acesta că vor în scurt timp să devină al doilea cel mai mare producător de telefoane, adică să depăşească Apple ca volum de vânzări. Are toate şansele pentru că, în timp ce Apple mizează pe câteva modele care se vând pe un segment de preţ foarte ridicat, compania chineză produce telefoane şi pentru segmentele de preţ inferioare. În plus, telefoanele ieftine de la Huawei par să fie modelele preferate de operatori pentru a le oferi gratuit la anumite abonamente, lucru vizibil chiar şi în România.