Vânzările online de Black Friday ar putea depăși pragul de 170 de milioane de euro în acest an

- Adrian Ungureanu
332

Campaniile de Black Friday au început deja în cazul unor retaileri, în timp ce unii se vor concentra pe un singur weekend. Majoritatea se uită către intervalul, vineri, 17 noiembrie – duminică, 19 noiembrie. Dar vor fi și retaileri care vor încerca să se sincronizeze cu weekendul în care are loc Black Friday în SUA, adică 24-26 noiembrie.

Oricum, există un apetit ridicat de cumpărături în această perioadă, iar așteptările pentru acest an sunt mari. Conform estimărilor GPeC, una dintre cele mai importante organizații dedicate segmentului de eCommerce din regiune, vânzările de Black Friday 2017 din România vor atinge sau chiar depăși pragul de 170 milioane de euro.

”Black Friday este o sărbătoare importantă și deja putem să spunem că piața locală este una mai educată. Clienții au învățat că spre finalul lunii noiembrie, înainte de perioada sărbătorilor de iarnă, magazinele organizează campanii de reduceri, cu prețuri cu până la 60-70% mai mici. Anul acesta ne așteptăm ca vânzările din segmentul comerțului online să ajungă la valoarea de 170 milioane de euro”, a declarat, într-un comunicat remis redacției, Andrei Radu, Fondator GPeC.

Black Friday este extrem de populară în țări precum Statele Unite, Canada, Marea Britanie, Franța sau Germania, cei mai mulți cumpărători având vârste între 18 și 34 ani. În România, sărbătoarea de reduceri este apreciată mai ales în rândul cumpărătorilor obișnuiți cu achizițiile din mediul online, produsele preferate fiind electronice și electrocasnice, haine și accesorii, parfumuri și cosmetice sau lucruri pentru casă și grădină.