Una din cinci companii se asteapta sa fie protejata de furnizorul de internet impotriva atacurilor DDoS

11

Unul din cinci reprezentanti ai companiilor analizate considera ca serviciile lor online ar trebui sa fie protejate impotriva atacurilor de tip DDoS de catre furnizorii de servicii IT (in mod special, furnizorii de internet), potrivit studiului realizat de Kaspersky Lab si B2B International. In realitate, insa, aceasta responsabilitate cade, cel mai adesea, pe umerii companiilor care sunt atacate – iar acest lucru le poate provoca daune semnificative. 

 

Aproape orice companie, indiferent de marime, este o potentiala victima a unui atac de tip DDoS. In functie de sector, organizatiile cu servicii publice online care au fost cele mai afectate de incidente de tip DDoS sunt: companiile IT (49%), companiile de e-commerce (44%), companiile de telecom (44%) si institutiile media (42%).

 

Studiul mai arata ca, in medie, 28% dintre companii sunt de parere ca protectia impotriva atacurilor de tip DDoS nu tine de ei si doar 72% dintre organizatii au fost de acord ca lupta impotriva atacurilor de tip DDoS este responsabilitatea lor: 50% dintre micile companii in comparatie cu aproximativ 90% dintre marile intreprinderi. Microintreprinderile isi asuma o responsabilitate mai mica in privinta protectiei propriilor servicii de atacurile de tip DDoS. Cert este ca 40% dintre companiile mici din intreaga lume sunt convinse ca sunt protejate de catre furnizorul de servicii de internet sau de catre firma de gazduire web, in timp ce mai putin de 9% dintre companiile mari impartasesc acelasi punct de vedere.