Un raport FTC dovedeste ca Google a manipulat rezultatele Google Search

28

Un raport al Federal Trade Commission (FTC) ajuns saptamana aceasta pe masa celor de la WSJ dovedeste ca Google a manipulat in mod constient rezultatele afisate de motorul de cautare Google Search. Raportul a fost intocmit in urma unei investigatii demarate in anul 2012.

 

Prin alterarea algoritmilor de afisare a rezultatelor Google a urmarit afisarea privilegiata (pe primele pagini) a rezultatelor care ii trimiteau pe utilizatori catre celelalte servicii ale companiei, in detrimentul altor platforme care la vremea respectiva puteau fi catalogate simplu ca fiind mai bune. Potrivit testelor FTC, daca erau cautate informatii despre curse aeriene, Google Flights era afisat “mai sus” cu toate ca nu oferea la fel de multe optiuni ca TravelAdvisor. In cautarile legate de restaurante, cel penalizat era serviciul Yelp.

 

Raportul FTC mai arata ca una dintre prioritatile algoritmului utilizat de Google era aceea de a hotari care serviciu al companiei sa fie promovat, in functie de termenii cautati de utilizatori. 

 

Desi informatiile obtinute de FTC clasificau actiunile Google ca monopoliste, comisia a decis sa nu intenteze proces, mentionand doar ca hotararea a fost luata in urma unui vot strans. Una dintre explicatii ar putea fi durata indelungata a anchetei si acceptul Google de a opera modificari asupra algoritmului. Raportul de 160 de pagini mentioneaza ca a fost nevoie de patru interventii asupra algoritmului inainte ca acesta sa primeasca un aviz pozitiv indulgent din partea FTC. Aceste imprejurari insa, le-au dat celor de la Google destul timp sa isi promoveze serviciile astfel incat acestea sa apara printre primele rezultate fara a mai fi nevoie de algoritmul alterat.

 

Pe langa cele de mai sus, raportul mentioneaza ca politica adoptata de Google in trecut (SUA) include refuzul de a include un rezultat, indiferent de pozitia pe care ar fi fost afisat, utilizarea santajului pentru a obtine continut gratuit, adoptarea de masuri prin care interzicea website-urilor ce integrau Google Search sa colaboreze cu alte motoare de cautare si interzicerea utilizarii statisticilor obtinute cu platforma de publicitate a companiei pentru campanii elaborate cu platforme ale competitorilor.

 

Πηγή: wsj 1