Un nou record pentru piaţa electro-IT care a crescut la peste 2,5 miliarde de euro în 2016

- Adrian Ungureanu
171

Anul 2016 a fost un an bun pentru piaţa echipamentelor electro-IT, vânzările atingând un nou record, depăşit pragul de 2,5 miliarde de euro, ceea ce înseamnă un avans de 9,2% faţă de nivelul atins în 2015, potrivit datelor publicate de GfK România.

Cele mai performante segmente de produse au fost electrocasnicele mari, electronicele şi electrocasnicele mici acestea înregistrând cele mai mari creşteri pe parcursul anului trecut.

Vânzările de electrocasnice mari (frigidere, maşini de gătit, maşini de spălat etc) au înregistrat o creştere de 20,8%, la o valoare de 577 milioane de euro.

Segmentul de electronice, impulsionate în principal de vânzările de televizoare, a crescut cu 20,2% în 2016, faţă de anul precedent, la o valoare de 463 de milioane de euro.

Şi segmentul electrocasnicelor mici (mixere, toastere, roboţi de bucătărie, etc) a avut o evoluţie foarte bună în 2016, înregistrând o creştere de 20,2% faţă de 2015, la o valoare totală de 178 milioane de euro.

Cel mai mare segment de produse, ca valoare a fost cel de echipamente de telecomunicaţii impulsionat de vânzările de smartphone-uri. Valoarea pieţei echipamente telecom a crescut în 2016 cu 12,8% faţă de 2015, la o valoare totală de 824 de milioane de euro.

Din păcate segmentele IT, foto şi de echipamente de birou au terminat pe “roşu”. Segmentul IT a scăzut cel mai mult, cu 15,1% faţă de 2015, la 419 milioane de euro. Vânzările de tablete, desktop-uri şi laptopuri, toate înregistrând scăderi în 2016.

Segmentul echipamentelor de birou (imprimante, multifuncţionale, consumabile etc) au înregistrat un regres de 3,5% anul trecut, la o valoare totală de 64 milioane de euro.

Segmentul foto este cel mai puţin performant segment, care de la declanşarea crizei în 2008, nu mai reuşeşte să-şi revină. Vânzările de echipamente foto-video au scăzut cu 14,6% în 2016, la o valoare de doar 25 de milioane de euro.

Per total, piaţa a înregistrat un avans de 9,2%, la 2,55 miliarde de euro, cu o evoluţie încurajatoare în ultimul trimestru, când românii au cumpărat echipamente electro-IT de aproximativ 904 milioane de euro, în creştere u 2,5%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Sursa: Raport GfK TEMAX România