Uber primește o lovitură și la nivelul UE – va intra în aceeași categorie cu firmele de taximetrie

- Adrian Ungureanu
378

Curtea Europeană de Justiție (CEJ) a decis ieri ca Uber să fie tratat de acum încolo la fel ca și firmele de taximetrie.

Este o decizie majoră care va schimba modul în care Uber va trebui să-și opereze afacerile. Implicațiile complete nu sunt încă foarte clare, iar un purtător de cuvânt al companiei americane a declarat după aflarea deciziei Curții că efectele acestei decizii nu se vor resimți imediat, ci în timp.

După cum știți, și la noi, autoritățile locale au luat o decizie importantă impotriva celor de la Uber, în condițiile în care la nivelul Bucureștiului servicii precum cele ale Uber sau Taxify au fost scoase în afara legii.

Surprinzător sau nu, decizia luată de autoritățile bucureștene vor avea cam aceleași implicații. Cum în Capitala României s-a decis ca toate companiile care oferă servicii de taxe vor trebui să aibă propriul dispecerat, să dețină autorizații și să aibă propria aplicație prin care clienții să poată comanda un taxi, decizia Curții Europene de Justiție, îi va obliga pe cei de la Uber și pe șoferii lor să-și facă și ia și mai multe autorizații și acte.

Decizia luată de Curte a venit și după ce mai multe sindicate ale taximetriștilor din Spania au depus o plângere impotriva celor de la Uber, acuzând că serviciile Uber nu concurează în termen echitabili cu cele oferite de companiile de taximetrie.

CEJ a mai motivat decizia și prin prisma faptului că inclusiv Uber își administrează serviciile în stilul companiilor de taximetrie, exercitând influență decisivă asupra șoferilor săi, obligându-i să se conformeze unor regulamente, cel mai mare impact fiind acela că persoanele care nu au aplicația Uber neputând apela la serviciile sale.

Această ultima parte sincer nu prea am înțeles de ce ar fi o problemă, pentru că nu mă obligă nimeni, dacă nu găsesc un taxi liber să apelez la un Uber dacă nu vreau. Nu este un serviciu obligatoriu, ci o alegere. Faptul că Uber nu vrea să-și facă serviciul disponibil decât persoanelor cu aplicație nu poate avea efect decât asupra afacerilor companiei în sensul în care își limitează singură potențialul de a atinge cât mai mulți clienți.