TOP 10: Trenduri in industria mobila in 2013

    11

    Tot mai multi oameni devin utilizatori de smartphone-uri (la sfarsitul acestui an vor fi in uz 1,4 miliarde de astfel de dispozitive la nivel global) si consuma continut de pe acestea. Nu-i de mirare ca industria mobila trebuie luata in serios de orice manager, publicitar sau om de marketing “cu scaun la cap”.

    Firma de cercetare a pietei Forrester prezinta 10 trenduri in aceasta industrie, pentru anul in curs. 

    Industria mobila devine o prioritate strategica

    1. Oamenii de marketing incep sa inteleaga ca promovarea pe dispozitivele mobile necesita o noua abordare si incep sa capete cunostinte in acest domeniu. 

    2. Tabletele vor reprezenta principalul mediu de promovare pe segmentul mobil. Potrivit unui raport recent al firmei Martin Software, Google va incasa in acest an 5 miliarde de dolari doar din publicitatea livrata pe astfel de dispozitive. Cele mai scumpe reclame vor fi pe platformele populare, precum Android si iOS. Cele doua sisteme de operare mobile au impreuna o cota de piata de 91%. 

    3. Platformele mobile vor cataliza o noua generatie de experiente. Vom vedea mai multe aplicatii de fitness care stiu ce faci fara sa le spui sau aplicatii de smartphone care iti permit sa controlezi sistemele electronice din casa de la mare distanta. 

    4. Aplicatii inteligente, care au in spate asa numita “big data”, ne vor ajuta sa ducem la indeplinire mai usor sarcinile zilnice. Un exemplu de astfel de program este Siri de la Apple. 

    5. Pe pietele emergente telefoanele mobile vor fi principalele platforme pe care marketerii isi vor promova produsele, deoarece multi utilizatori de acolo nu detin computere conectate la internet. 

     

    Trebuie sa creasca investitiile in industria mobila

    1. Activitatile din industria mobila vor necesita mai multa organizare, procesare si guvernanta. 

    2. Activitatile de pe segmentul mobil devin de baza si nu vor mai fi externalizate atat de mult catre agentii. 

    3. Va incepe sa se contureze functia de mobile marketing manager. 

    4. Trebuie sa gasesti mixul perfect. Succesul pe segmentul mobil este asigurat de o combinatie de design, strategie, marketing si expertiza. 

    5. Cheltuielile cu serviciile oferite pe platforme mobile vor creste, deoarece mobile marketingul devine un punct-cheie in activitatea unei organizatii.