Temerile privind siguranta datelor influenteaza increderea utilizatorilor in tranzactiile online

14

Practicile de securitate a informatiilor si a tranzactiilor online ale bancilor sunt una dintre principalele preocupari ale utilizatorilor atunci cand decid cui sa-si incredinteze datele personale pentru a face tranzactii. Un sondaj recent, realizat in randul a peste 11.000 de respondenti, la solicitarea Kaspersky Lab[1], a aratat ca peste jumatate dintre ei (58%) ar evita un furnizor care a avut recent un incident de securitate a datelor.

 

 

In ciuda faptului ca utilizatorii par precauti in legatura cu siguranta informatiilor si a banilor lor atunci cand fac o tranzactie, multi lasa in seama furnizorului sa ia masuri de protectie. 59% dintre respondenti admit ca ar alege un furnizor de servicii financiare sau ar tranzactiona intr-un magazin online numai in functie de masurile suplimentare de securitate pe care le ofera, pentru a-si proteja banii si datele confidentiale.

 

Cercetarea a aratat, de asemenea, ca aproape doua treimi (65%) dintre utilizatori isi fac griji legate de practicile de securitate ale companiilor unde isi incredinteaza informatiile financiare si personale – o crestere cu 9%, comparativ cu anul precedent. Astfel, este cu atat mai important pentru banci si comercianti sa demonstreze ca fac tot posibilul pentru a linisti aceste temeri si ca pun siguranta tranzactiilor online si a informatiilor pe primul loc.

 

“Pentru ca tot mai multi utilizatori se bazeaza pe mobile banking si pe platile online ca sa faca tranzactii, se creeaza asteptarea ca furnizorii iau masuri adecvate pentru a-si proteja clientii de fraude si de breșe de securitate. In fond, cercetarea noastra a aratat ca 47% dintre clienti ar folosi platile online mai des daca ar avea o protectie de incredere pentru tranzactiile financiare, aratand clar ca furnizorii trebuie sa faca mai mult pentru a securiza informatiile clientilor folosite in tranzactii, pentru profitabilitatea pe termen lung si reputatia afacerii lor”, a spus Ross Hogan, Global Head of Fraud Prevention, Kaspersky Lab.

 

Pe fondul cresterii numarului de solicitari din partea utilizatorilor, solutiile specializate pot ajuta bancile sa-si pastreze clientii, protejand nu doar tranzactiile online si pe mobil, ci si integritatea brand-ului lor. Kaspersky Fraud Prevention permite bancilor sa ia masuri solide de securitate fara sa ingreuneze efecturarea tranzactiilor online pentru clienti. Kaspersky Fraud Prevention for Endpoints protejeaza companiile si dispozitivele acestora de fraude financiare, astfel incat sa poata face tranzactii simplu si comod in mediul online, fara sa se expuna pe ei sau furnizorul lor la riscuri.

 

[1]Kaspersky Consumer Security Risks Survery 2015