Telekom Romania anunta rezultate financiare solide pentru T2 2015

18

 

Telekom Romania Communications

 

  • Peste 124.000 de clienti pentru servicii integrate;
  • Peste 1,42 milioane de clienti TV, in crestere cu 2,7%;
  • Venituri TV in crestere cu 5,8% in T2 ‘15 vs. T2 ‘14;
  • Venituri de 150,5 milioane de euro in T2 ‘15, in crestere cu 0,5% vs. T2 ‘14.

 

Telekom Romania Mobile Communications

 

  • Venituri mai mari cu 3,3% vs. T2 ‘14;
  • Baza de clienti business in crestere cu 6,4% vs. T2 ‘14;
  • Baza de clienti postpaid in crestere cu 4,3% vs. T2 ’14;
  • Veniturile din broadband in crestere cu 9,1%  vs. T2 ’14.

 

 

Telekom Romania Communications si Telekom Romania Mobile Communications anunta principalii indicatori de performanta pentru al doilea trimestru al anului fiscal 2015, incheiat la 30 iunie 2015, raportati astazi de catre OTE Group.

 

„Succesul serviciilor integrate oferite sub umbrela MagentaONE este reflectat de o crestere constanta, cu peste 124.000 de clienti la sfarsitul lunii iunie, cu 36.000 mai multi decat in primul trimestru al acestui an. Portofoliul de business al operatiunilor mobile a continuat sa se dezvolte, cu o crestere de 6,4% a bazei de clienti si venituri din servicii mai mari cu 18,8%. Mai mult, implementarea dinamica a tehnologiei FTTH a continuat si in T2. Pe termen mediu si lung, estimam ca aceasta sa genereze rezultate pozitive in ceea ce priveste veniturile si abonatii si ne asteptam ca noii clienti si cei existenti sa aleaga beneficiile acestei tehnologii”, a afirmat Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar, grupul de companii Telekom Romania.

 

Telekom Romania Communications

Rezultatele financiare raportate de Telekom Romania Communications pentru T2 2015 pastreaza aceeasi directie ca cele din T1 2015, cu rate de crestere in domenii cheie, precum oferte integrate si TV. Veniturile au fost de 150,5 milioane de euro, cu 0,5% mai mari decat in T2 2014. Pentru prima jumatate a anului 2015 veniturile au fost de 299,2 milioane de euro, cu 2,3% mai mici decat in prima jumatate a anului 2014. ProForma EBITDA pentru T2 2015 a fost de 26,1 milioane de euro, cu 41,9% mai mica decat in T2 2014, reflectand impactul costurilor directe, precum cele de interconectare, cele cu dispozitive si produse IT, precum si nivelul scazut inregistrat de alte venituri.

 

Numarul de clienti care utilizeaza serviciile integrate MagentaONE a depasit 124.000, ceea ce a generat o crestere relevanta a veniturilor din mobil de 170% in T2 2015 vs. T2 2014.

 

Cifre pozitive au fost raportate si pentru serviciile TV. Baza de clienti a crescut cu 2,7% in T2 2015 la 1,42 milioane. Veniturile corespunzatoare pentru T2 2015 au crescut cu 5,8% comparativ cu T2 2014. Implementarea intensiva a FTTH, pe care se bazeaza serviciile TV interactive, s-a reflectat intr-o crestere a abonatilor de IPTV, majoritatea dintre ei fiind din orase mari. Clientii TV au acces la www.telekomtv.ro, serviciu de tip over-the-top care ofera o experienta completa multi-ecran. Strategia cu focus pe TV este bazata pe furnizarea celei mai bune tehnologii si pe calitate, precum si pe oferirea de  continut exclusiv, precum UEFA Champions League, UEFA Europa League, Formula 1 si NBA, disponibile numai pe Dolce Sport. 

 

Numarul de abonati de broadband fix pe trimestru a ajuns la 1,207 de milioane. Abonatii broadband din zonele in care FTTH este disponibil beneficiaza de viteze de pana la 1 Gbps.

 

La sfarsitul T2 2015, acoperirea FTTx a ajuns la 25 de orase in total si la aproximativ 1,3 milioane de gospodarii.

 

Veniturile din wholesale ale Telekom Romania Communications au crescut cu 2% comparativ cu T2 2014.

 

Numarul de abonamente raportat pentru serviciile fixe a fost de 4,637 milioane in T2 2015

 

Telekom Romania Mobile Communications

Telekom Romania Mobile Communications a inregistrat rezultate stabile in T2 2015, cu venituri de 105 milioane de euro, inregistrand o crestere de 3,3% vs. T2 2014.

 

Segmentul de business a crescut cu 6,4% anual, in timp ce veniturile din servicii pe segmentul B2B au crescut cu 18,8% in T2 2015 vs. T2 2014, datorita consumului de date mobile, care s-a dublat comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, inregistrand o crestere de 101%.

 

Aceasta performanta a fost determinata de succesul brand-ului Telekom, cu o tot mai mare relevanta si notorietate ca furnizor de solutii mobile pentru segmentul de business, precum si de abonamentele atractive de voce si date care includ smarthphone sau tableta.

 

In T2, Telekom Romania Mobile Communications a adaugat in portofoliul sau de clienti business conturi din segmentul public (precum ANAF si Ministerul Finantelor) si din cel privat, din diverse industrii. Printre acestia, Profipet Com SRL – cea mai mare companie de import si distributie in domeniul animalelor de companie si al echitatiei din Romania si Bulgaria si Blaxy Premium Resort & Hotel SA, un jucator important in industria hoteliera, pentru care Telekom Romania Mobile Communications, impreuna cu Telekom Romania Communications, a oferit servicii mobile si fixe, inclusiv solutii personalizate.

Baza clientilor (incluzand Zapp) a ramas relativ stabila la sfarsitul T2 2015, la aproximativ 5,9 milioane. Baza clientilor postpaid a crescut cu 4,3% comparativ cu T2 2014, ajungand la 28% din totalul bazei de clienti.

 

Marja ProForma EBITDA, de 21,8% in T2 2015, a scazut cu 3,7pp vs. T2 2014, reflectand impactul masurilor de reglementare. Pro Forma EBITDA a fost de 22,9 milioane de euro in T2 2015. Blended ARPU a crescut cu 1,2% in T2 2015 vs. T2 2014.

 

In prezent, Telekom Romania ofera acoperire 4G pentru 57% din populatia urbana si pentru 32,4% din populatia totala (urban si rural). In Bucuresti, 4G acopera 98% din suprafata oraselor, in timp ce in Brasov si Poiana Brasov, destinatii turistice principale, acoperirea este de 98% si 100%.In plus, Telekom ofera o conexiune avansata bazata pe tehnologie dual carrier HSDPA 3G care permite viteze de aproape 43,2 Mbps in 271 orase si peste 5.287 localitati.