Telekom Romania anunta o performanta financiara stabila in primul trimestru al anului 2015

12

Numarul de clienti care opteaza pentru oferte integrate s-a dublat in numai 3 luni

 

Telekom Romania Communications

  • Peste 88.000 de clienti pentru servicii integrate;
  • 3,2% mai multi clienti TV, ajungand la 1,414 milioane;
  • Venituri  din serviciile TV cu 9,1% mai mari de la un an la altul;
  • Venituri de 148,7 milioane de Euro in primul trimestru al anului 2015.

Telekom Romania Mobile Communications

  • Baza de clienti business in crestere cu 6,8% vs.T1 2014;
  • Baza de clienti postpaid in crestere cu 7,2% vs. T1 2014;
  • Veniturile din broadband in crestere cu 13,3% vs. T1 2014;
  • Traficul de date mobile in crestere cu 48,19% de la un an la altul.

 

Telekom Romania Communications si Telekom Romania Mobile Communications anunta principalii indicatori de performanta pentru primul trimestru al anului fiscal 2015, incheiat la 31 martie 2015, raportati astazi de catre OTE Group.

 

„Prioritatea noastra pentru anul 2015 este dezvoltarea retelelor, atat FTTH cat si 3/4G, precum si implementarea retelei de tip backhaul din cadrul proiectului RoNet. Infrastructura de ultima generatie ne permite sa oferim cele mai bune servicii clientilor nostri, prin continut de calitate si o experienta TV de top, viteze de pana la 1Gbps pentru utilizatorii de Internet si o acoperire extinsa pentru utilizatorii 4G. Numarul clientilor care opteaza pentru oferte integrate aproape s-a dublat in numai trei luni, indicand astfel nevoia de comunicare nelimitata si divertisment, oferite de un singur operator, pe o singura factura”, a declarat Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar Telekom Romania.

 

La finalul lui T1 2015, amprenta FTTx a ajuns la 23 de orase, acoperind mai mult de 1 milion de gospodarii. Pe partea de telefonie mobila, datorita eforturilor de extindere, acoperirea 4G a crescut la 32,43% din totalul populatiei (urban si rural), ca parte a eforturilor de a dubla acoperirea 4G pana la sfarsitul anului 2015.

 

In ceea ce priveste infrastructura de tip backhaul, Telekom Romania a anuntat la sfarsitul lunii aprilie ca prima etapa a proiectului RoNet, cea de design al retelei, a fost finalizata cu succes si ca faza de implementare va incepe odata ce sunt obtinute toate aprobarile necesare de la Ministerul pentru Societatea Informationala.

 

„De asemenea, in conformitate cu strategia noastra de a renunta la activitatile care nu sunt principale pentru companie, am lansat recent o licitatie pentru vanzarea a 24 de proprietati in 8 orase importante din Romania, iar suma pe care ne asteptam sa o obtinem in urma acestei tranzactii va fi investita in  activitatea de baza a Telekom Romania”, a adaugat dl. Tzoulas.

 

 

Telekom Romania Communications

 

Rezultatele financiare raportate de catre Telekom Romania Communications pentru T1 2015 demonstreaza stabilitate, cu cresteri pe segmente-cheie, precum ofertele integrate si serviciile TV. Veniturile au fost de 148,7 milioane de Euro, cu 5,1% mai mici decat in T1 2014. ProForma EBITDA pentru T1 2015 a fost de 32,8 milioane de Euro, mai mica cu 14,8% fata de T1 2014, reflectand impactul reducerii tarifelor de interconectare, masura impusa de autoritatile de reglementare.

 

Numarul clientilor care beneficiaza de servicii integrate au crescut la peste 88.300. Aceasta crestere a generat o majorare a veniturilor din serviciile mobile de 110% in T1 2015 fata de T1 2014.

 

Cifre in crestere au fost raportate, de asemenea, pentru serviciile de televiziune. Numarul de clienti TV a crescut cu 3,2% in T1 2015 la 1,414 milioane. Veniturile corespunzatoare pentru T1 2015 au crescut cu 9,1% comparativ cu T1 2014. Eforturile au fost concentrate in continuare pe implementarea tehnologiei FTTH care se traduce in servicii de televiziune de nivel superior, precum IPTV, combinate cu serviciul telekomtv.ro de tip over-the-top pentru o experienta multi-ecrancompleta. Strategia TV se bazeaza atat pe furnizarea unei tehnologii de ultima generatie, cat si pe calitate si continut exclusiv, precum competitii sportive de tipul UEFA Champions League, UEFA Europa League, Formula 1 sau NBA, disponibile numai pe Dolce Sport.

 

Veniturile din serviciile de Internet de mare viteza au ramas la acelasi nivel, in timp ce numarul de abonati raportat (inclusiv cei de date mobile) a fost de 1,217 milioane. Abonatii la internet din zonele cu acoperire FTTH beneficiaza de viteze de pana la 1 Gbps.

 

Pe segmentul business, veniturile din proiecte IT&C au crescut cu 22% fata de T1 2014, reflectand accentul pus pe furnizarea de solutii la cheiepentru companii.

 

Veniturile inregistrate pe segmentul wholesale al Telekom Romania Communications au scazut cu 18,8% fata de T1 2014, compensate partial de cresterea veniturilor din tranzitul international.

 

Numarul de abonamente, de 4,671 milioane pentru T1 2015, a ramas relativ stabil comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

 

Telekom Romania Mobile Communications

 

Telekom Romania Mobile Communications a inregistrat rezultate relativ stabile in primul trimestru al anului 2015. Veniturile au fost de 103,2 milioane de Euro, marcand o scadere de 12,7% fata de T1 2014, dar o crestere de 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut, daca este exclus impactul masurilor de reglementare.

 

Segmentul business a crescut cu 6,8 % pe o baza anuala, in timp ce veniturile din servicii au crescut cu 6% in T1 2015, comparativ cu T1 2014, in principal datorita datelor mobile, care castiga tot mai mult teren pe segmentul B2B.

 

Pe segmentul B2B de conturi strategice, Telekom Romania Mobile Communications a inregistrat o crestere de 7% a bazei de clienti in T1 2015 comparativ cu T1 2014, in principal ca urmare a includerii in portofoliu a unor clienti din sectorul public, precum Monitorul Oficial al Romaniei si Radio Romania.

 

De asemenea, compania si-a marit portofoliul reprezentat de companii din sectorul privat, oferind, impreuna cu Telekom Romania Communications, solutii mobile, precum si servicii fixe si solutii personalizate pentru clienti precum: grupul de firme BAUPARTNER, un jucator important pe segmentul constructiilor de afaceri; FSA Romania, parte a grupului FSA Franta, unul dintre cei mai importanti furnizori de solutii la cheie in domeniul asamblarii; Polaris Hospitality, cel mai mare spital privat de recuperare din Nord-Vestul Romaniei; Atraxo, companie membra a FuelPlus Group, furnizor de solutii de software pentru industria de aviatie  globala.

 

Numarul total al clientilor (inclusiv Zapp) a ramas stabil la sfarsitul T1 2015, la aproximativ 5,9 milioane. Baza de clienti postpaid a crescut cu 7,2% comparativ cu T1 2014, ajungand la 27,7% din baza totala de clienti.

 

Traficul de date mobile si-a mentinut tendinta pozitiva, inregistrand o crestere de aproximativ 48% in T1 2015 versus T1 2014, in timp ce numarul total de clienti postpaid 4G a crescut cu 45% in T1 2015 comparativ cu trimestrul precedent.

 

Marja ProForma EBITDA (profitul inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) a atins 21,7% in T1 2015, in scadere cu 0,9 puncte procentuale versus T1 2014, reflectand impactul masurilor de reglementare. ProForma EBITDA a ajuns la 22,4 milioane de Euro in T1 2015.

 

In prezent, Telekom Romania ofera acoperire 4G pentru 50% din populatia urbana si 32,43% din totalul populatiei (urbane si rurale). In Bucuresti, 4G acopera 98% din suprafata orasului, in timp ce in Brasov si Poiana Brasov, principalele destinatii turistice, gradul de acoperire este de 98% si respectiv, 100%. Clientii din zone fara acoperire 4G pot beneficia de 4G Experience, o conexiune avansata bazata pe tehnologia 3G HSDPA dual carrier, care permite viteze de pana la 43,2 Mbps, in 271 orase si peste 5.287 de localitati.

 

Operatiunile mobile ale OTE Group furnizeaza servicii de telecomunicatii catre aproximativ 15,3 milioane de clienti din Sud-Estul Europei.