Studiu Ericsson: Utilizatorii de smartphone-uri folosesc din ce in ce mai mult aplicatii de comunicare

12

Cel mai nou studiu Ericsson analizeaza modul in care interactioneaza utilizatorii de smartphone-uri cu aplicatiile mobile si cum va arata viitorul pe masura ce tehnologia evolueaza. Acesta releva si variatiile in folosirea aplicatiilor mobile in functie de limba si cultura utilizatorilor, studiul bazandu-se pe datele colectate de la utilizatori de smartphone-uri din UK, SUA, India, Japonia si Coreea de Sud.

 

Chiar daca smartphone-urile au o gama larga de functii, de la divertisment pana la jocuri si fotografii, comunicarea continua sa fie activitatea dominanta. Mai mult de 30% din timpul petrecut pe smartphone-uri este dedicat apelurilor de voce, mesajelor, protocoalelor voice over internet (precum Skype), email-urilor si retelelor de socializare. Aplicatiile de comunicare depind mai mult de latimea benzii unei retele, din cauza faptului ca sunt mereu active.

 

De asemenea, studiul demonstreaza si faptul ca limba si cultura ultilizatorilor influenteaza tiparele de comunicare si de adoptare a aplicatiilor de comunicare. Spre exemplu, utilizatorii de smartphone-uri din UK si SUA folosesc mai des apelurile de voce comparativ cu Japonia si Coreea de Sud care prefera mesajele si aplicatiile de comunicare dezvoltate local.

 

Exista un interes din ce in ce mai mare si pentru aplicatiile vizuale, precum Instagram si Pinterest, ambele bucurandu-se de o crestere semnificativa in ultimele 12 luni. In mod similar, popularitatea in crestere a aplicatiei Snapchat arata ca generatia tanara prefera aplicatiile vizuale cu functionalitati imbunatatite de securitate. Acest lucru contribuie si la scaderea utilizarii Facebook-ului printre utilizatorii tineri, care nu isi doresc ca parintii sa le vada postarile.

 

Studiu anticipeaza si viitoare forme de comunicare, precum comunicarea cu ajutorul dispozitivelor purtabile sau robotilor. Intr-un studiu efectuat in 10 mari orase, jumatate din numarul total de utilizatori de smartphone-uri cred ca „asistentii inteligenti” cu care se poate purta o conversatie, care pot oferi sfaturi sau pot face rezervari vor face parte din viata de zi cu zi in urmatorul an.

 

Intregul studiu poate fi accesat aici.