Strategy Analytics: cota Microsoft pe tablete a crescut de patru ori de la lansarea Windows 8

20

Daca pe PC-uri Windows 8 este un insucces si a dus la scaderea pietei de PC-uri cu 14%, sistemul de operare de la Microsoft gaseste un neasteptat succes pe tablete.

Daca la finele trimestrului al treilea din 2012 se livrasera doar 400.000 de tablete Windows – o cifra neschimbata fata de anul anterior –, sase luni mai tarziu Microsoft si-a cvadruplat cota de piata, pana la 7,5%, cu un total de 3 milioane de tablete Windows 8 si Windows RT livrate, potrivit firmei de cercetare a pietei Strategy analytics.

Numarul nu e prea mare in sine, deoarece include atat tabletele Surface cat si puzderia de produse Asus, Acer, Lenovo sau Dell, dar cota de piata ar fi fost mult mai buna daca insasi piata tabletelor nu ar fi crescut foarte mult. Raportul mentioneaza, insa, ca lipsa aplicatiilor si confuzia din piata dintre cele doua sisteme de operare (windows 8 si Windows RT) franeaza vanzarile

Intreaga piata a crescut spectaculos, de la 18,7 milioane de bucati in primul trimestru din 2012, la 40,6 milioane de unitati in primele trei luni ale acestui an. Livrarile de iPad-uri au crescut spectaculos, inclusiv datorita lansarii iPad Mini, de la 11,8 milioane de unitati, la 19,5 milioane, insa cota de piata a iOS a scazut de la 63,1% la 48,2%.

Vanzarile Android aproape s-au triplat, de la 6,4 milioane de unitati pana la 17,6 milioane, insa cota de piata a Google a urcat doar cu 9 procente, de la 34,2% la 43,4%.

Πηγή: Engadget