Samsung încearcă să recâștige piața chineză printr-un parteneriat cu retailerul JD.com

- Adrian Ungureanu
327

Samsung a devenit un jucător mic pe piața chineză, cea mai mare piață smartphone din lume, în condițiile în care concurența din partea brandurilor locale, Huawei, Oppo, Vivo sau Xiaomi.

Ultimele rapoarte de piață arată că Samsung mai deținea o cotă de piață de doar 2%, fiind abia pe locul al 9-lea în top 10 cei mai mari producători de telefoane din China. O cotă rușinoasă pentru Samsung, care în urmă cu 2 ani încă era liderul acestei piețe.

Oficialii Samsung au înțeles că nu pot lăsa lucrurile să stea așa, pentru că piața chineză este cea mai importantă piață din lume, iar acum încearcă o strategie diferită, printr-un posibil parteneriat cu retailerul online, JD.com.

Șefii JD.com au mers în Seul, la sediu central al celor de la Samsung pentru a discuta cu managementul gigantului sud-coreean pentru a discuta strategie de recucerire a pieței chineze. Se pare că sud-coreenii sunt dispuși încerce o strategie de vânzări online, cele prin canalele tradiționale urmând să treacă în plan secundar.

De menționat, că JD.com vinde telefoanele și celorlalte brand-uri chineze, așa că va fi destul de dificil pentru retailerul chinez să-i prioritizeze pe sud-coreeni, fără să-și strice relațiile cu producătorii locali, cu ajutorul cărora, JD.com a ajuns în 2016 la o cifră de afaceri de peste 70 de miliarde de dolari.