Samsung a “pompat” peste 10 miliarde de dolari în marketing în 2016

- Adrian Ungureanu
340

Samsung est visul oricărei agenții de marketing. Compania sud-coreeană este de mulți ani una din cele mai ”generoase” companii în acest segment. Nu s-a sfiit niciodată că cheltuie pentru a-și promova produsele. În special telefoanele.

Nici 2016 nu a făcut notă discordantă, iar gigantul sud-coreean a pompat 10,2 miliarde de dolari în marketing. Ultimele date oficial concrete de la Banca Mondială indica în 2015 un Produs Intern Brut (PIB) al României de 177,9 miliarde de dolari. Astfel, bugetul de marketing din 2016 al Samsung a reprezentat circa 5,7% din PIB-ul României din 2015.

Ca o altă comparație, rivalii locali ai celor de al Samsung, adică LG Electronics, a cheltuit doar 1,6 miliarde de dolari în marketing în 2016.

Rezultatele sunt totuși evidente. Samsung este cel mai mare producător de telefoane din lume, încă din 2012, când a pus capăt celor 14 ani dominația celor de la Nokia și probabil va mai domina această piață și în anii următori, dacă nu mai pățește ce a pățit anul trecut cu telefoanele Galaxy Note 7.