Romtelecom & COSMOTE Romania isi mentin pozitia stabila pe piata in T3 2013, inregistrand cresteri pe segmente cheie

12

Romtelecom si COSMOTE Romania anunta rezultatele financiare pentru al treilea trimestru al anului fiscal 2013, incheiat la 30 septembrie 2013, conform indicatorilor de performanta raportati astazi de catre OTE Group.

 

Romtelecom

 

In trimestrul al treilea 2013, Romtelecom si-a mentinut pozitia stabila pe piata, raportand venituri de 152,6 milioane Euro, cu 0,6% mai reduse fata de aceeasi perioada a anului trecut.

 

Anastasios_TzoulasIn acest trimestru, Romtelecom a continuat sa raporteze rate de crestere in principalele zone de interes strategic. Astfel, concentrarea companiei asupra segmentelor de televiziune si Internet se reflecta in cresterea numarului de clienti, in timp ce, pe segmentul dedicat companiilor, Romtelecom si-a consolidat pozitia ca jucator ITC important”, a declarat Anastasios Tzoulas, Chief Financial Officer Romania.

 

Continutul TV in exclusivitate si, in special, canalele HD relevante au avut impact in cresterea numarului de clienti TV, cu 7,2%, si a veniturilor corespunzatoare, cu 8,2% in trimestrul al treilea 2013, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. Veniturile din serviciile de Internet au crescut cu 3,8% in T3 2013, iar numarul de abonati a inregistrat, de asemenea, o tendinta ascendenta de 4,8% fata de T3 2012. Astfel, numarul clientilor de Internet a depasit 1,23 milioane in T3, respectiv 1,32 milioane pentru TV, iar cel al abonamentelor a ajuns la peste 4,8 milioane.

 

Scaderea abonatilor de voce s-a stabilizat la 3,8% in trimestrul al treilea 2013, mai mica decat cea raportata pentru T2 2013.  Ca furnizor de pachete de servicii, rata de penetrare a serviciilor de Internet in baza de clienti de voce ai Romtelecom a crescut, ajungand la 55%, in timp ce serviciile TV au inregistrat o rata de penetrare de 58% din baza serviciilor de voce.

 

Cea mai mare rata de crestere a veniturilor (221% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut) a fost inregistrata de solutiile ITC, reflectand astfel eforturile Romtelecom de a-si consolida pozitia de lider pe acest segment. Implementarea unor solutii ITC la cheie pentru companii de top, care includ managed services, virtualizare desktop, comunicatii unificate, securitate IT, precum si o varietate de solutii de tip cloud, au dat rezultate.

 

 

 

COSMOTE Romania

 

In T3 2013, in pofida competitiei intense si a presiunilor de reglementare, COSMOTE Romania si-a mentinut pozitia pe piata. In primele 9 luni ale anului 2013 comparativ cu aceeasi perioada a anului 2012, COSMOTE a continuat sa isi creascabaza de clienti business cu 14,4% – ca urmare a lansarii planurilor tarifare Business Sizes nelimitat si a sinergiilor cu Romtelecom pentru furnizarea de servicii integrate pentru parteneri strategici, precum BCR si Bancpost.

 

Datorita extinderii sustinute a segmentului business, precum si a dezvoltarii serviciilor de date, veniturile totale in T3 2013 au atins 116 milioane de euro. EBITDA pro-forma (castigurile operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor) a atins valoarea de 33 milioane euro, in scadere cu 3,5% comparativ cu T3 2012. Marja EBITDA a ajuns la 28,4% in T3 2013, in timp ce veniturile din servicii au fost cu 2,9% mai mari comparativ cu T3 2012, ca urmare a cresterii veniturilor din serviciile de date.

 

La finalul lui septembrie 2013, numarul total de clienti ai COSMOTE Romania, inclusiv Zapp, a fost de 6,1 milioane, din care 25,4% abonati.

 

ARPU (venitul mediu per utilizator) a crescut cu 0,7% in primele 9 luni ale 2013 comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, datorita lansarii de oferte competitive, orientate catre client.

 

Anastasios_TzoulasAcest trimestru a fost marcat de numeroase realizari pentru COSMOTE Romania, cum ar fi semnarea imprumutului cu BERD – prin care ne-am consolidat resursele, astfel incat sa putem urma un plan optim de investitii pentru dezvoltarea serviciilor in banda larga – sau lansarea noului nostru portofoliu de abonamente, prin care am simplificat radical experienta telefoniei mobile. Astfel, am pus bazele unei calatorii de succes, de transformare in furnizorul telecom numarul unu de servicii integrate din Romania, oferind servicii de calitate si inovatie, precum si valoare la preturi rezonabile”, a spus Anastasios Tzoulas, Chief Financial Officer Romania.

 

COSMOTE Romania investeste constant in optimizarea lantului sau de distributie nationala, care consta, la finalul lunii septembrie 2013, in aproximativ 510 puncte de vanzare in intreaga tara.

 

In prezent, COSMOTE Romania ofera o retea de date 3G de inalta calitate, cu viteze de descarcare de pana la 43,2 Mbps pentru Internetul mobil in 212 de orase si peste 3.100 de localitati din Romania, acoperind 62,85% din populatie. In plus, clientii se pot bucura de viteze de pana la 21,6 Mbps HSPA+ in 248 de orase din tara. In total, serviciile 3G acopera 78,36% din populatia Romaniei. De asemenea, compania ofera acoperire 4G pentru 90% din Capitala, alaturi de Otopeni, Ploiesti, Cluj, Iasi, Sinaia, Busteni si Predeal.

 

In T3 2013, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicatii pentru aproximativ 15,6 milioane de clienti din Europa de Sud-Est.