Românii cumpără de pe internet şi noaptea – cine sunt şi câţi bani cheltuie

- Adrian Ungureanu
225

Retailerul online vine cu avantajul că magazinele sunt “deschise” 24 de ore din 24. Astfel, cumpărăturile pot fi făcute la orice oră din zi şi din noapte. Deşi ne-am gândi că noapte nu este cel mai indicat moment pentru a face cumpărături iată că sunt foarte mulţi români care cumpără noapte, iar unii cheltuie sume importante.

Cei de la eMag au făcut o analiză a cumpărătorilor care plasează comenzi în intervalul 00:00 – 05:59, iar datele sunt unele destul de interesante. În 2016, clienții retailerului au plasat peste 226.000 de comenzi în acest interval orar și au cumpărat în special produse pentru copii, dar și accesorii pentru telefoane mobile, aspiratoare, carduri de memorie și electrocasnice mari.

Majoritatea comenzilor (53%) au fost înregistrate în intervalul 00:00 – 01:00, urmate de cele plasate o oră mai târziu, între 01:00 și 02:00 (22%). În medie, un client „nocturn” petrece pe site aproximativ 6,5 minute, față de 6,8 minute, cât petrece unul din timpul zilei.

Scutecele se regăsesc în cele mai multe dintre comenzile plasate după miezul nopții de clienții eMAG, urmate de husele și foliile de protecție pentru telefoanele mobile, șervețelele umede pentru copii, acumulatorii externi, accesoriile pentru PC, aspiratoare, cardurile de memorie, detergenții, aparatele frigorifice și laptele praf.

Cele mai scumpe cumpărături din timpul nopții
În topul celor mai scumpe produse achiziționate după miezul nopții regăsim aur, laptopuri de gaming, electrocasnice mari și televizoare. Astfel, ierarhia acestor produse este condusă de un lingou de aur, de 24 K, de 100 de grame, la prețul de 18.300 de lei, un laptop de gaming în valoare de 15.833 lei, un frigider de 15.083 lei și un televizor smart cu diagonală de 163 cm la prețul de 13.249 lei.

Cea mai mare comandă realizată după miezul nopții a fost de 26.103 lei, fără TVA și a fost plasată de un client din orașul Bradu, județul Argeș. Coșul a avut 18 produse din categorii diferite, printre care trei televizoare, un cântar corporal, o căsuță pentru copii, un compresor și un derulator, o masa de călcat, un uscător de rufe, un prajitor de pâine, un sandwich-maker, o stație de călcat, un storcător de fructe, o șurubelniță, o trusă de chei tubulare și o trusă de scule. Următoarea comandă, după valoare, a fost de 19.150 lei.

De unde vin comenzile?
Cele mai multe comenzi plasate după miezul nopții (24%) au fost făcute de persoane cu vârste cuprinse între 30 și 34 de ani. Cumulat, 75% din totalul acestor achiziții au fost realizate de clienți între 18 și 39 de ani. De asemenea, cei mai mulți clienți care au accesat site-ul eMAG în intervalul 00:00 – 05:59 sunt din București – Sectorul 6 (12% din totalul comenzilor), Timiș (6%), Cluj, București – Sector 1, Iași și Constanța, fiecare cu 5% din totalul comenzilor.

Desktop-ul și dispozitivele mobile sunt utilizate aproximativ în mod egal de clienții de la miezul nopții. 50,9% dintre aceștia își plasează comenzile de pe desktop, în timp ce 48% utilizează dispozitivele mobile. Dintre aceștia din urmă, aproape jumătate (22,5%) folosesc aplicația eMAG pentru a-și comanda produsele preferate.