Românii cheltuie mai mulți bani pe telefoane decât pe electrocasnice și electronice la un loc

- Adrian Ungureanu
393

GfK România a publicat un nou raport TEMAX, care urmărește evoluția pieței de bunuri de folosință îndelungată, adică electronice, electrocasnice, echipamente IT și de telecomunicații și așa mai departe.

Cifrele publicate de compania de audit confirmă, într-o bună măsură, datele publicate de retailerul Flanco ieri. Cifrele nu sunt aceleași, dar nu foarte departe unele de celelalte.

Potrivit datelor din raportul GfK TEMAX, piața a crescut anul trecut cu 14,4%, la o valoare totală de 2,98 miliarde de euro, un adevărat record pentru piața locală.

Categoriile de electronice, electrocasnice mari, electrocasnice mici, IT, Telecom și chiar cel Foto au înregistrat creșteri, în timp ce piața de dispozitive de printare a scăzut. Și încă foarte mult, cu 12,5%.

Sursa: GfK TEMAX

Segmentul cel mai mare și care a înregistrat cea mai mare creștere a fost segmentul Telecom. Aici sunt luate în calcul toate categoriile de telefoane și accesorii mobile. Vânzările de produse telecom au crescut cu 29,5%, așa cum indicau și cei de la Flanco, la o valoare de peste 1,16 miliarde de euro.

O valoare uriașă, dacă ne uităm la faptul că următorul cel mai valoros segment, cel al electrocasnicelor mari ajuns la o valoare de 597 de milioane euro, iar cel al electronicelor a atins o valoare de 506 milioane de euro. Împreuna aceste două segmente cumulează o valoare de circa 1,10 miliarde de euro.

Astfel, românii au cheltuit anul trecut, mai mulți bani de telefoane și accesorii telecom, decât pe electronice și electrocasnice la un loc.