Românii cheltuie în medie 295 de lei pe articolele vestimentare cumpărate online

- Adrian Ungureanu
410

Aproximativ 80% dintre românii care obișnuiesc să facă shopping online au achiziționat în ultimul an cel puțin un articol vestimentar, încălțăminte sau accesorii de pe Internet, potrivit unui studiu realizate de Fashion Days, cu ajutorul Ipsos.

Potrivit studiului, românii pun pe primul loc completarea garderobei și pregătirea pentru următorul sezon, urmate de înlocuirea articolelor vestimentare ieșite din trend sau uzate și respectiv promoțiile, reducerile sau ofertele speciale. Practic, în relație cu principala motivație de shopping, înnoirea garderobei nu mai este doar o necesitate, ci o dorință a consumatorului, ce reflectă aspirațiile și activitățile pe care și le dorește.

Coșul mediu de cumpărături online al unui client de fashion însumează o medie de 295 de lei cheltuiți. Articolele-vedetă diferă în funcție de platforma aleasă: online sau brick&mortar.

Totuși, principalele bariere pe care acest tip de fashion shopping le ridică se leagă de neîncrederea în veridicitatea informațiilor prezentate. Românii vor să atingă produsele, se tem că mărimile articolelor nu se vor potrivi, cum nici fotografiile de prezentare nu ar reflecta realitatea.

„Suntem conștienți de barierele de consum în ceea ce privește cumpărăturile online, de aceea am implementat de-a lungul timpului tot mai multe facilități și opțiuni pentru clienții noștri, care se reflectă și în noua poziționare a brandului Fashion Days. Pentru că ne dorim ca românii să își exploreze creativitatea și inspirația în modă fără să fie dezamăgiți, le oferim opțiunea deschiderii coletului la livrare, înainte de plata produselor și de a returna gratuit, pe loc, articolele care nu sunt pe placul lor. În plus, pot beneficia și de sugestiile Fit Finder, singurul tool din România care propune măsurile adecvate, în funcție de datele introduse personal de către utilizatori”, a declarat într-un comunicat remis redacției, Robert Berza, general manager.

Fashion Days a încheiat la finalul lunii aprilie primul proces complet de rebranding. Lider regional al pieței de online fashion shopping, Fashion Days are, acum, o nouă filozofie, alegeri nelimitate de fashion, o identitate vizuală si logo schimbate, toate traduse prin intermediul campaniei-manifest, „Îmbracă-te pentru viața pe care o dorești”.