Renunță Apple la o parte din profit, pentru a se impune pe piața dominată de Amazon și Google?

- Adrian Ungureanu
402

Tot iese un profit frumos, dar se pare că gigantul american a ales să facă mai puțini bani din vânzarea boxei inteligente HomePod, pentru a câștiga rapid cât mai mulți adepți, pe o piață dominată autoritar de Amazon și Google.

Amazon are boxa Echo, ”însuflețită” de asistentul virtual Alexa, în timp ce Google are boxa ”Home” care se bazează pe ”inteligența” lui Google Assistant. Ambele au un preț recomandat de 99 de dolari. Cei drept Amazon a tăiat, între timp, prețul la 85 de dolari.

Boxa celor de la Apple costă, însă, foarte mult! 350 de dolari! Ne-am aștepta la un așa preț, ca Apple să-și fi asigurat o marjă de profit foarte mare. Mai mare decât în cazul Amazon și Google! Dar nu este cazul.

În timp ce Amazon și Google au marje de profit de 55-56%, Apple scoate un profit de 38% din vânzarea unei unități. Costul de producție al unei boxe HomePod este de 216 dolari.

Este o marjă de profit mică pentru Apple, care de exemplu, face un profit de 64% la vânzarea fiecărui telefon iPhone X, versiunea cu 64GB stocare internă. Acesta, încă, este vândut în SUA de Apple la 999 de dolari, iar costul de producție este de circa 357 de dolari. Deci, Apple preferă să-i ”ardă” pe clienții de iPhone, nu și pe viitorii posesori de HomePod.

Una peste alta, Apple face mai mulți bani din vânzarea unei boxe, decât fac cei de la Amazon și Google. Aceștia trebuie să vândă 3 unități ca să depășească profitul realizat de Apple din vânzarea unei boxe HomePod.

Partea bună pentru Google și Amazon este aceea că HomePod este departe de a fi vreun mare succes. Așteptată cu interes, nu convinge, însă în vânzări. În plus produsele Amazon și Google și-au câștigat deja un loc în casele americanilor, în timp gadgetul celor de la Apple trebuie să-și câștige convingă proprii clienți.