Publicitatea online va pierde 6,3 miliarde dolari din cauza clickbot-ilor

20

Robotii care mimeaza comportamentul uman si dau click reclamelor sau adauga vizualizari false clipurilor publicitare ocupa 11% din totalul consumatorilor de reclame digitale. In cifre, acesti boti vor genera anul viitor pierderi de sase miliarde de dolari companiilor care cumpara publicitate online, arata un studiu facut de firma de securitate White Ops si de Association of National Advertisers.

 

Acesti boti sunt creati de retele care urmaresc sa absoarba cat mai multi bani de la brand-uri, prin crearea unor website-uri sau audiente false.

 

Presedintele ANA, organizatie care reprezinta cateva mii de brand-uri, a explicat faptul ca este constient de aceste miscari infractionale in industrie, fara a cunoaste date sau motivele exacte. De aceea, White Ops a monitorizat 36 de companii membre ale ANA si 181 de campanii publicitare, din august pana in octombrie 2014, pentru a analiza comportamentul bot-ilor.

 

Studiul a aratat ca, atat reclamele care costa cativa dolari, cat si cele de 10 ori mai scumpe sunt la fel de vulnerabile. Mai mult decat atat, s-a constatat ca aproximativ 98% din reclamele video ale unui site premium de lifestyle sunt vizualizate de boti.

 

Este de remarcat faptul ca, daca fraudele ce aveau ca tinta reclamele ieftine erau cunoscute, constientizate si oarecum acceptate, indreptarea lor catre companii mari este considerata un pericol care trebuie combatut, mai ales ca aceste companii au bani sa cheltuiasca pe monitorizare si actionare impotriva bot-ilor.

 

Πηγή: reuters