Publicitatea celor de la Samsung nu functioneaza atat de bine pe cat se asteptau

12

Mesajele publicitare neobosite au ajutat Samsung sa ajunga intr-o pozitie de top pe piata globala a smartphone-urilor. Tot publicitatea a mai adus companiei si un alt titlu: firma care cheltuieste bugetele cele mai mari pentru publicitate. Potrivit Reuters, Samsung cheltuieste mult mai mult din profiturile sale pe publicitate decat orice alta companie aflata in top 20.

 

Anul trecut, Samsung ar fi cheltuit 4.3 miliarde de dolari pe reclame, in comparatie cu care bugetul de doar 1 miliard de euro cheltuit de Apple pare infim. In 2013, este de asteptat ca Samsung sa cheltuiasca in total astronomica suma de 14 miliarde de dolari.

 

Totusi, tot Reuters arata ca aceste sume uriase acordate marketingului si publicitatii nu sunt neaparat si eficiente. Unele dintre campaniile de comunicare ale Samsung nu si-au atins scopul, iar compania nu a reusit inca sa isi promoveze catre cumparatori imaginea de companie care inoveaza. “Atunci cand brandul tau nu are o identitate clara, asa cum se intampla in cazul Samsung, continuarea cheltuielilor este, probabil, cea mai buna strategie”, a declarat un specialist in domeniu pentru Reuters.

 

In plus, tot Reuters analizeaza ultimele eforturi publicitare facute de Samsung (inclusiv pentru ceasul Galaxy Gear care nu a avut succesul asteptat) si noteaza ca este posibil ca sumele acordate publicitatii sa creasca, mai ales ca este vorba de o companie care comercializeaza produse variate.

 

Πηγή: The Verge