Prin servciul Gift Card Facebook are acces la si mai multe date legate de utilizatori

10

In cel mai recent efort de a deveni universal pentru toti oamenii si de a scoate si profit in acelasi timp, Facebook a lansat un sistem de carduri cadou.

Cardurile sunt reale, au pe ele o anumita suma de bani si sunt livrate prin posta. Atunci cand o persoana mai primeste un cadou, banii sunt adaugati in mod automat pe cardul pe care il detine. Desi este un sistem putin ciudat, a reusit sa atraga, deocamdata, patru lanturi de magazine din Statele Unite: Jamba Juice, Olive Garden, Sephora si Target.

Utilizatorii pot tine mai multe evidente ale cadourilor, iar fiecare evidenta va fi dedicata retailerului de la care provine cadoul. Spre exemplu, un utilizator poate sa fi primit cadouri de 100 de dolari de la Sephora, de 75 de dolari de la Target, de 50 de dolari de la Olive Garden si de 8.25 de la Jamba Juice”, precizeaza compania intr-un post pe blog. “Aceste liste pot fi consultate prin intermediul optiunii Account Settings  de pe Facebook, prin intermediul telefonului  sau calculatorului. Facebook va anunta utilizatorii atunci cand apar modificari in aceste liste, trimitand un mesaj in timp real pe telefonul mobil”, se mai precizeaza pe blog.

Serviciul Gift Card este lansat treptat doar pentru utilizatorii din Statele Unite. De asemenea, trebuie atras atentia ca noul serviciul de carduri cadou nu este acelasi lucru cu Facebook Gifts, care  a fost lansat in septembrie 2012. Facebook Gifts ofera utilizatorilor posibilitatea sa le trimita prietenilor cadouri reale, prin intermediul comenzii prin e-mail.

Aceste servicii aduc retelei sociale niste avantaje nu foarte vizibile. Atunci cand o un utilizator vrea sa trimita un card cadou unui prieten va face acest lucru prin intermediul e-mail-ului, oferind Facebook o extraordinara oportunitate de a colecta adresele aflate in “agenda” acestuia. Asadar, reteaua sociala va avea acces la mai multe date ale utilizatorului decat, probabil, acesta doreste.

 

 

Sursa: TGDaily