Piața electro-IT se îndreaptă rapid către pragul de 3 miliarde de euro

- Adrian Ungureanu
116

Vânzările de electronice, electrocasnice și echipamente IT&C au crescut anul trecut cu 20%, potrivit oficialilor retailerului online eMag, iar pentru acest an, CEO-ul companiei, Iulian Stanciu, anticipează un avans de cel puțin 10%.

Potrivit datelor publicate la începutul acestui an de compania de cercetare de piață, GfK România, piața a depășit anul trecut pragul de 2,5 miliarde de euro, un record pentru România.

Dacă piața ar avansa cu cel puțin 10% în acest an, valoarea totală a pieței locale de profil ar putea crește la aproape 2,8 miliarde de euro. Dac ritmul de creștere se va menține și în 2018, retailul electro-IT din România ar putea depăși lejer pragul de 3 miliarde de euro.

Referitor la rezultatele retailerului eMag, potrivit datelor publicate de companie în cadrul unei conferințe de presă, în 2016 a înregistrat o cifră de afaceri de 2,02 miliarde lei în România, cu 45% mai mult față de anul trecut.

La nivelul întregului grup, incluzând aici și rezultatele înregistrate de toate companiile din grup (eMAG, Conversion, PC Garage, Depanero și Fashion Days) și de filialele din Bulgaria, Ungaria și Polonia, grupul eMAG a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 3,12 miliarde de lei.

În pofida rezultatelor record înregistrate la nivel de piață, dar și de companie, Iulian Stanciu consideră că încă mai este foarte mult loc de creștere, pentru că, deși comerțul online a devenit din ce în ce mai popular în ultimii ani, acesta afirmând că retailul online încă nu a intrat în etapa de maturizare.

“Ecommerce-ul este încă la început în România, cu un potențial semnificativ de creștere an de an (…). Pentru 2017, ne propunem să ajungem la peste 7.000 de magazine partenere, care vor avea acces la infrastructura de livrare eMAG, prin punctele de livrare și showroom-uri. De aceste servicii vor beneficia și micii producători români înscriși în programul Deschide România,” a completat Iulian Stanciu.

Referitor la evoluția afacerilor din acest an, CEO-ul eMag a declarat că preferă să dea o cifră ceva mai rezervată, anticipând un avans de 20%, față de 2016.