Piața electro-IT crește la peste 1,88 miliarde de euro în primele nouă luni ale anului

- Adrian Ungureanu
373

Piața de electronice, electrocasnice și echipamente IT&C se pregătește să stabilească un nou record în vânzări în acest an, în condițiile în care principalele segmente de produse au continuat să înregistreze creșteri semnificative, potrivit celui mai recent raport de piață realizat de GFK România.

Per total, piața electro-IT a crescut cu 12,7% în primele nouă luni ale anului ajungând la peste 1,88 miliarde de euro. O creștere puternică a fost înregistrat chiar în al treilea trimestru, de 16,3% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la o valoare de 709 milioane de euro, fiind, potrivit GfK România, cel mai bun trimestru trei din 2008 încoace.

Potrivit datelor companiei, segmentul Telecom, în care sunt incluse dispozitivele mobile și accesoriile telecom, a avut din nou un aport important asupra pieței electro-IT din România. Acest segment este cel mai valoros și înregistrează de ani buni cele mai mari creșteri.

În ultimul trimestru, vânzările de telefoane și de accesorii telefon au crescut 35,5%, la 286 de milioane de euro, iar pe durata primelor nouă luni ale acestui an (intervalul ianuarie-septembrie) acest segment a crescut cu 24,9% la 747 milioane de euro, reprezentând aproape 40% din valoarea totală a pieței electro-IT din România.Al doilea cel mai mare segment este cel al electrocasnicelor mari, care a crescut cu 5% în primele nouă luni ale anului la circa 403 milioane de euro. Segmentul electrocasnicelor mici a avut, însă, a doua cea mai mare rată de creștere în primele trei trimestre ale acestui an, cu un avans de 18,7% în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, a ajuns la 144 de milioane de euro.

Segmentul electronicelor se menține pe locul trei în topul celor mai puternice categorii de produse, impulsionat de vânzările de televizoare. Acest segment a crescut cu 9,7% în primele nouă luni, la o valoare totală de 286 de milioane de euro.

Cea mai mare surpriză în acest an este menținerea pe un trend de creștere al segmentului echipamentelor foto, care după foarte mulți ani de scăderi consecutive, pare că în acest an ar putea termina pe plus. În primele nouă luni ale acestui an a înregistrat o creștere de 12,9%. Totuși, valoare acestui segment rămâne redusă, de doar 18 milioane de euro în intervalul amintit.

Vânzările de PC-uri și tablete au continuat să fie slabe, ceea ce a determinat sectorul IT să înregistreze un ușor regres (-0,6%)în primele nouă luni ale acestui an, la 269 de milioane de euro.

Segmentul echipamentelor de printare a înregistrat cea mai mare scădere în primele nouă luni ale acestui an (-17%), coborând la o valoare totală de doar 21 milioane de euro în intervalul menționat.