Piața de tablete continuă să scadă – Apple rămâne lider de piață detașat

- Adrian Ungureanu
329

Este destul de clar că piața de tablete nu prea mai are viitor, mai ales în condițiile în care telefoanele din ziua de azi au dobândit ecrane tot mai mari.

Mai puțin mobile, mai greu transportabile, tabletele pierd teren, iar piața este în continuă scădere, în ciuda faptului că unii producători mari au avut vânzări mai mari, potrivit ultimului raport IDC.

Apple a vândut în trimestrul al treilea 10,3 milioane de tablete, în creștere cu 11,4%, asigurându-și poziția de lider detașat, o cotă de piață de 25,8%.

Pe locul doi se află Samsung, care a vândut doar 6 milioane de unități în acestă perioadă, cu 7,9% mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut, având o cotă de piață de 15%. Samsung este singurul producător din top 5 care a înregistrat scăderi ale vânzărilor de tablete.

Amazon a înregistrat cea mai mare creștere, de 38,7%, majorându-și cota de piață la 10,9%, după ce a livrat peste 4,4 milioane de tablete în trimestrul trei al acestui an.

Huawei și Lenovo au vândut fiecare în jur de 3 milioane de tablete și ocupă locurile 4 și 5 pe această piață, înregistrând creșteri ale vânzărilor de 18,8%, respectiv 8,9%.

În pofida creșterilor înregistrate de producătorii mari, cu excepția notabilă a celor de la Samsung, piața a scăzut cu 5,4%, de la 42,3 milioane de unități în T3 2016, la 40 de milioane în T3 anul curent.