Performanta Telekom Romania se mentine stabila in T4 2014

16

 

Telekom Romania Communications

 

  • 4,5% mai multi clienti TV, ajungand la 1,41 milioane;
  • Venituri stabile la 609,1 mil. euro la finalul lui 2014;
  • Venituri pentru TV mai mari cu 8.2% de la un an la altul;
  • Acoperire FTTx in 22 de orase.

 

Telekom Romania Mobile Communications

 

  • Baza de clienti business, in crestere cu 19% in 2014 vs. 2013;
  • Veniturile din broadband, in crestere cu 23% in 2014 vs. 2013;
  • Traficul de date, in crestere cu 90% in 2014 vs. 2013;
  • Numarul de clienti 4G aproape s-a triplat in T4 vs.T3 2014 (crestere de 287%).

 

 

 

Telekom Romania Communications si Telekom Romania Mobile Communications anunta rezultatele financiare pentru T4 2014, incheiat la 31 decembrie 2014, conform indicatorilor de performanta raportati de catre OTE Group.

 

Trimestrul al patrulea 2014 este marcat, fara indoiala, de T, rebrandingul care a integrat complet operatiunile comerciale ale Telekom Romania Communications si Telekom Romania Mobile Communications cu scopul de a deveni operatorul integrat numarul unu din Romania. Au fost facute investitii semnificative in acest proces fara precedent, cu impact direct asupra EBITDA. Cu toate acestea, la trei luni dupa rebranding, primele rezultate au inceput sa se faca simtite – un numar incurajator de noi abonamente pentru pachete de comunicare nelimitata si divertisment, o crestere stabila pe segmentele – vedeta, precum TV si serviciile ITC pentru companii”, a declarat Nikolai Beckers, CEO al grupului de companii Telekom Romania.

 

In ciuda conditiilor de piata, cele doua companii si-au mentinut traiectoria pozitiva si si-au continuat planul de investitii, cea mai mare parte a acestora fiind orientata catre extinderea retelelor FTTH, 3G si 4G. Astfel, la finalul lui 2014, acoperirea FTTx era disponibila in 22 de orase, cu planuri de expansiune rapida, asigurand viteze intre 100 Mbps si 1Gbps pentru Internet. In 2014, serviciile 4G au atins o acoperire de 50% in zonele urbane, cu viteze de 150 Mbps. De asemenea, pe partea mobila, au fost continuate eforturile de modernizare, extindere si optimizare a retelei pentru toate tehnologiile disponibile (GSM- 2G, UMTS-3G si LTE-4G), putand astfel acomoda un trafic de date dublu in comparatie cu sfarsitul anului 2013. Extinderea acoperirii retelei mobile a vizat, in principal, zonele urbane indoor, drumurile nationale si zonele rurale, fiind vizati cu precadere clientii de business.  

 

Toate aceste realizari au fost obtinute in pofida unui an dificil, marcat de masuri de reglementare si fiscale neprevazute, cu impact semnificativ asupra indicatorilor-cheie financiari.Strategia solida stabilita pentru 2015 vizeaza obtinerea unor rezultate bune si in urmatoarea perioada. Vom continua sa ne concentram pe segmente-cheie care sa pozitioneze Telekom Romania ca cel mai bun furnizor de experiente TV de pe piata. Pe segmentul dedicat companiilor, ne propunem sa ne mentinem pozitia de top si sa devenim prima alegere in ceea ce priveste furnizarea de solutii ITC”, a adaugat dl.Beckers.

 

 

Telekom Romania Communications

 

Rezultatele financiare raportate de Telekom Romania Communications pentru finalul lui 2014 arata stabilitate, cu venituri la acelasi nivel ca in 2013 si mentinerea ratelor de crestere in zone cheie precum TV si oferte integrate.

 

Veniturile pentru finalul anului 2014 au ramas la acelasi nivel de 609,1 milioane euro, comparativ cu finalul lui 2013. EBITDA valabila pentru 12 luni in 2014 a fost de 149,2 milioane euro, in crestere cu 1% y-o-y, in timp ce Pro Forma EBITDA pentru tot anul 2014 a avut o crestere de 0,4% ajungand la 159,9 milioane euro, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Rezultatele arata impactul taxei pentru constructii speciale, care a fost unul semnificativ asupra companiei care detine, istoric, o infrastructura bazata pe cupru si canalizatii. EBITDA ProForma pentru T4 2014 a fost de 41,5 milioane euro comparativ cu 49,2 milioane in T4 2013.

 

Lansarea cu succes a serviciilor convergente in urma rebrandingului a generat o crestere a veniturilor de pe segmentul mobil in T4 2014, comparativ cu T4 2013. Vanzarea de pachete integrate a depasit asteptarile cu 52%. 

 

TV continua sa fie segmentul cu cea mai mare crestere, de 4,5% la 31 decembrie 2014, ajungand la 1,414 milioane de clienti. Veniturile corespunzatoare pentru T4 2014 au crescut cu 8.2% comparativ cu T4 2013. Prima platforma multiscreen din Romania care integreaza servicii complete de IPTV & OTT ofera acces clientilor la pana la 62 de canale TV. Ca rezultat al investitiilor constante  in continut TV, cu accent pe competitiile sportive internationale, exclusivitati si continut premium, numarul clientilor care au optat pentru pachetul TV L, cu beneficii maxime, s-a dublat. Printre cele mai populare extra-optiuni TV sunt cele care vizeaza canale de filme premium. De asemenea, noile capabilitati ale platformelor TV din portofoliu asigura o experienta superioara pentru clienti.

 

Veniturile trimestriale de pe segmentul serviciilor de Internet au ramas la acelasi nivel, iar numarul abonatilor la serviciile de broadband a fost de 1,232 milioane la finalul lui 2014. Aproape toti acesti clienti au acces la Wi-Fi datorita router-elor cu astfel de capabilitati, disponibile in oferta comerciala din 2010.

 

Pe segmentul business, in pofida unei competitii acerbe, Telekom Romania Communications a reusit sa isi mentina pozitia de lider pentru serviciile fixe de voce si date premium, atat in ceea ce priveste numarul de linii, cit si a veniturilor.

 

Veniturile inregistrate de Telekom Romania Wholesale au scazut cu 21,6% comparativ cu T4 2013, cele aferente traficului international compensand partial declinul generat de scaderea tarifelor de interconectare pentru fix si mobil.

 

Numarul de abonamente, de 4,827 milioane in T4 2014, a ramas stabil, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

 

Veniturile din activitati care nu sunt specifice domeniului principal de activitate a companiei (infrastructura veche de cupru si proprietati imobiliare) au crescut cu 10% in T4 2014 versus T4 2013.

 

 

Telekom Romania Mobile Communications

 

Rezultatele Telekom Romania Mobile Communications s-au mentinut stabile in 2014, un an caracterizat de extinderea continua a retelelor 3G si 4G, precum si de relansarea ofertei de abonamente sub noul brand T. 

 

Mai precis, baza de clienti business a Telekom Romania Mobile Communicationsa crescut cu 19%, de la an la an.  Cresterea provine in principal din vanzarile de abonamente din portofoliile Nelimitat Business XXS – XXL si Internet Nelimitat XS- XXL, lansate in septembrie 2014. Evolutia pozitiva a fost influentata si de ofertele foarte atractive de abonament cu smartphone sau tableta incluse, ce au raspuns perfect nevoilor de business ale clientilor.Veniturile din servicii in T4 2014 pe segmentul de business auinregistrat o crestere de 7% in T4 2014 fata de T4 2013,  in special datoritaconsumului de date mobile, care s-a dublat  in 2014,fata de 2013.

 

In T4 2014, Telekom Romania Mobile Communications a adaugat noi conturi importante in portofoliul de business, printre care Grupul de firme Selina,un jucator important pe piata constructiilor din vestul tariisau Cramele Recas,un nume cunoscut pe piata locala de vinuri.

 

Baza totala de clienti (inclusiv Zapp) a fost de aproximativ 6 milioane la finalul anului 2014, din care 26.8% postpaid.

 

Desi 2014 a fost marcat de un context de piata dificil, veniturile in T4 2014 s-au ridicat la 112,6 milioane de euro. ARPU (venitul mediu per utilizator) in 2014 a fost de 4,68 Euro.

 

Un motor principal de crestere au fost datele mobile, traficul aproape dublandu-se in 2014, in comparatie cu 2013 (crestere de 90%), in corelatie cu o crestere de 35% a ponderii vanzarilor de telefoane smart din totalul de terminale vandute in 2014, fata de anul precedent. Numarul total de clienti 4G aproape s-a triplat in T4 fata de T3, inregistrand o crestere semnificativa, de 287%.

 

In general, veniturile au ramas relativ stabile in 2014, ajungand la 439.4 milioane de euro, in scadere cu 4,2 %, dar in crestere cu 3,1% fata de aceeasi perioada din 2013, daca excludem impactul scaderii tarifelor de interconectare.

 

Marja EBITDA Pro-Forma (castigurile operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor) a ajuns la 24% in 2014 versus 2013 – o scadere de 1.9 puncte procentuale care reflecta impactul scaderii tarifelor de interconectare si a taxei pe constructiile speciale. EBITDA a atins valoarea de 105,6 milioane Euro la 12 M in 2014.

 

In acest moment, Telekom Romania Mobile Communications ofera acoperire 4G pentru 50% din populatia din mediul urban si pentru 27% din totalul populatiei (rural si urban). In Bucuresti, acoperirea 4G este pentru 98% din suprafata, in timp ce in orasele turistice Brasov si Poiana Brasov acoperirea este de 98%, respectiv 100%. Clientii care nu se afla in aria de acoperire 4G, pot beneficia de 4G Experience, o conexiune avansata avand la baza tehnologia 3G HSDPA dual carrier, ce permite viteze de pana la 43,2 Mbps, in 271 orase si peste 5287 localitati.

 

La finalul lui 2014, OTE Group furniza servicii de telecomunicatii pentru aproximativ 15,3 milioane de clienti din Europa de Sud-Est.

 

Despre Telekom Romania

Telekom Romania este un brand de telecomunicatii nou si dinamic, care ofera servicii de telecomunicatii fixe si mobile complete, inovatoare, simplificate si personalizate pentru o comunitate vasta de clienti, cu aproximativ 10 de milioane de contracte de servicii.

 

Prin cei doi operatori, Telekom Romania Communications si Telekom Romania Mobile Communications, noul brand ofera servicii integrate de telecomunicatii, astfel incat clientii sa beneficieze de o experienta completa si inedita: servicii de voce si date mobile 3G si 4G, telefonie fixa traditionala, internet de mare viteza si televiziune pe mai multe tehnologii, inclusiv IPTV, precum si continut de inalta calitate si exclusivitati. Pentru clientii business, noul brand este promisiunea unor solutii IT&C la cheie, care sa sprijine companiile sa devina mai competitive si mai agile.

 

Brand-ul Telekom Romania este prezent pe piata romaneasca din 2014, dupa rebranding-ul comun al Romtelecom si COSMOTE Romania.

 

Telekom Romania este un brand care apartine Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial, cu peste 142 milioane de clienti pentru servicii mobile, 31 milioane de linii fixe si peste 17 millioane linii broadband (la 31 decembrie 2013). Grupul ofera produse si servicii fixe, comunicare mobila, Internet si IPTV pentru consumatori si solutii ICT pentru clienti din mediul de business. Deutsche Telekom este prezent in aproximativ 50 de tari si are circa 229.000 angajati la nivel mondial. Grupul a generat venituri de 60,1 miliarde euro  in anul financiar 2013 – mai mult de jumatate din aceasta valoare in afara Germaniei.