Oppo, liderul pieţei chineze de telefoane mobile – Apple iese de pe podium, Samsung la categoria “şi alţii”

- Adrian Ungureanu
202

Piaţa chineză începe să se asocieze tot mai mult cu brandurile locale de telefoane mobile, importatorii fiind din ce în ce mai puţin atractivi pentru chinezi. Astfel, în 2016, piaţa locală a fost dominată de branduri pentru Oppo, Huawei sau Vivo.

Mai mult companii precum Apple şi Samsung suferă din ce în ce mai mult, compania sud-coreeană ajungând la categoria “Si alţii”, în rapoartele companiilor de cercetare. Aşa arată cel mai recent raport al companiei IDC, care arată că Oppo, Huawei şi Vivo au dominat copios piaţa din China.

Oppo a vândut în 2016 circa 78,4 milioane de telefoane, în creştere cu 122,2% faţă de nivelul de 35,3 milioane de telefoane vândute în 2015. Brandul şi-a asigurat astfel o cotă de piaţă de 16,8%. Pe locul doi, destul de aproape sau aflat cei de la Huawei, cu o cotă de piaţă de 16,4% în condiţiile în care a vândut 76,6 milioane de telefoane, în creştere cu 21,8%, faţă de 2015.

Podiumul este completat tot de un brand chinezesc, Vivo, care cu un volum de vânzări de 69,2 milioane de unităţi, în creştere cu 96,9% faţă de 2015 şi-a asigurat o cotă de piaţă de 14,8%.

Apple a ieşit de pe podium, la fel ca şi cei de la Xiaomi, alt producător local, care în comparaţie cu compatrioţii de pe primele trei locuri, a înregistrat o scădere a vânzărilor, mai exact de 36% faţă de 2015, la un total de 41,5 milioane de telefoane. Apple s-a clasat pe locul 4, puţin peste Xiaomi, cu un volum de 44,9 milioane de telefoane, în scădere cu 23,2%.

Nume precum Samsung, LG, Sony, HTC nici nu mai apar în raportul IDC, deoarece au fost incluşi în categoria “Şi alţii”. Per total, piaţa chineză a înregistrat o creştere de 8,7% faţă de 2015, la 467,3 milioane de telefoane vândute.