Operatorii telecom din Europa ar putea bloca reclamele pe mobil pana la sfarsitul anului

19

Mai multi operatori de telecomunicatii din Europa ar putea bloca reclamele afisate pe website-uri, atunci cand acestea sunt accesate de pe dispozitive mobile. Potrivit unui articol publicat de Financial Times, solutia de blocare a reclamelor, dezvoltata de compania israeliana Shine, a fost integrata deja de un operator european si va fi activata pana la finele anului.

 

Numele operatorului nu a fost divulgat, dar se presupune ca acesta ar fi Three (3). Indiciul care leaga operatorul de Shine este cel mai bogat om din Asia, Li Ka-shing. Acesta controleaza gigantul telecom Hutchison Whampoa (proprietar al operatorului Three) si se afla printre actionatii Shine prin Horizon Ventures, un fond de investitii ce ii apartine.

 

Zeci de milioane de abonati din toata lumea vor opta sa blocheze reclamele, pana la sfarsitul anului“, a declarat Roi Carthy, Directorul de Marketing al Shine, intr-un interviu acordat celor de la FT. Motivul invocat de acesta este impactul pe care il au reclamele asupra consumului de date si a autonomiei terminalelor, cat si latimea de banda pe care o tin ocupata. Autonomia si consumul de date sunt aspecte care ii privesc pe consumatori si, potrivit lui Carthy, reclamele pot consuma intre 10% si 50% din traficul rezervat de catre utilizator, in functie de regiune. In ceea ce priveste latimea de banda, tot acesta declara ca administrarea si achizitionarea echipamentelor care asigura capacitatea de transfer a datelor este una dintre cele mai costisitoare operatiuni ale companiilor telecom.

 

Desi planul Shine pare sa fie unul just la prima vedere, el va crea victime colaterale in randul companiilor care ofera servicii gratuite, finantate cu profitul obtinut din reclama. Printre acestea se numara Google, Yahoo, Microsoft, AOL si se crede ca blocarea reclamelor este de fapt o modalitate prin care operatorii doresc sa constranga companiile amintite sa imparta profitul obtinut. Precedentul a fost creat atunci cand Microsoft, Amazon si Google au platit pentru ca reclamele lor sa treaca de filtrul AdBlock. 

 

 

 

Πηγή: Financial Times