Noi obligatii de informare in cazul apelurilor si mesajelor SMS/MMS cu suprataxa

24

Incepand cu data de 27 august 2015 intra in vigoare noi obligatii impuse de ANCOM in ceea ce priveste informarea utilizatorilor finali asupra tarifelor pentru apeluri sau mesaje SMS/MMS catre numere prin care le sunt oferite servicii de continut cu valoare adaugata, cum ar fi jocuri, concursuri, suport tehnic, horoscop sau aplicatii pentru telefonul mobil.

 

Pentru a evita taxarea nedorita, abuzurile sau fraudele asociate accesarii serviciilor cu valoare adaugata, obligatiile impuse de ANCOM prevad faptul ca utilizatorii trebuie sa primeasca informatii clare despre tariful aplicabil si modalitatea de tarifare a apelului sau a mesajelor SMS/MMS de fiecare data cand li se comunica numarul intern de retea sau national ori codul scurt aferent serviciului cu valoare adaugata (inainte de furnizarea serviciului), precum si la momentul initierii serviciului si pe parcursul utilizarii acestuia.

 

Astfel, in cazul serviciilor cu valoare adaugata accesate prin apeluri vocale, utilizatorii vor asculta la initierea apelului, inainte de livrarea continutului, un mesaj de intampinare cu informatii despre tariful aplicabil, modalitatea de tarifare – pe apel sau pe minut, precum si durata minima ce va fi tarifata, daca este cazul. Daca utilizatorii acceseaza astfel de servicii prin trimiterea mai multor mesaje SMS/MMS, ei vor primi din partea furnizorului mesaje cu informatii despre tariful serviciului cu valoare adaugata, detaliile serviciului (ex. confirmarea serviciului, perioada de furnizare, modalitate de acces serviciu, cod acces continut), precum si eventualul tarif al mesajelor de informare.

 

In cazul serviciilor furnizate prin SMS-uri/MMS-uri recurente, utilizatorii trebuie sa fie informati asupra faptului ca taxarea ulterioara se va realiza fara a mai fi necesare alte actiuni din partea lor, dar si asupra frecventei primirii mesajelor si asupra mecanismului de dezabonare. In aceasta situatie, utilizatorii vor primi din partea furnizorilor mesaje de informare atat inainte de accesarea serviciului si in procesul de comanda, cat si pe intregul interval de timp in care serviciul cu valoare adaugata este activat.

 

In cazul in care mesajele de informare transmise de furnizori utilizatorilor sunt taxate, costurile acestora nu vor depasi tarifele pentru apelurile sau SMS-urile/MMS-urile nationale asociate planului tarifar aplicat fiecarui utilizator. Detaliile privind consumul de servicii cu valoare adaugata oferite prin intermediul numerelor interne de retea sau nationale, precum si al codurilor scurte, se vor regasi in factura detaliata emisa abonatilor de catre furnizor.

 

In situatia in care nu primesc aceste informatii in procesul de accesare a serviciilor cu valoare adaugata sau operatorii de telefonie nu publica pe pagina de internet proprie aceste informatii, utilizatorii pot face o sesizare catre ANCOM, urmand pasii descrisi aici.

 

Utilizatorii pot afla mai multe detalii despre accesarea si tarifarea serviciilor cu valoare adaugata prin intermediul sectiunii InfoCentru din website-ul ANCOM.