Multe instituţii financiare nu sunt capabile să distingă între un atac și activitatea normală a clienților

- Adrian Ungureanu
266

Te-ai gândi că băncile şi alte instituţii financiare ar trebui să fie bine puse la punct în aceea ce priveşte securitatea cibernetică. Vorbim de un domeniu sensibil, în care un atac aduce pierderi atât clienţilor, cât şi organizaţiilor financiare.

Ei bine, nu toate sunt la fel de bine pregătit. Potrivit unui studiu realizat de furnizorul de soluţii de securitate IT, Kaspersky Lab și de compania de cercetare de piaţă B2B International arată că aproximativ 38% dintre organizații spun că este din ce în ce mai dificil să își dea seama dacă o tranzacție este frauduloasă sau autentică.

Creșterea explozivă a plăților electronice, precum și evoluția tehnologică și schimbarea priorităților companiilor, le-au forțat pe acestea să crească eficiența proceselor de business pe parcursul ultimilor ani. În multe cazuri, au reușit acest lucru prin implementarea unor sisteme electronice care să interacționeze cu furnizorii și clienții. Plățile electronice de toate tipurile au devenit omniprezente astăzi și este, practic, imposibil pentru companii să evite orice fel de plată electronică.

Pe măsură ce companiile sunt tot mai prezente în mediile digitale, asigurarea continuității activității și protejarea lor împotriva amenințărilor cibernetice vor deveni cruciale. Nivelul fraudelor online crește direct proporțional cu numărul tranzacțiilor online, 50% dintre organizațiile de servicii financiare intervievate fiind de părere că frauda financiară online este în creștere.

Studiul mai arată că 41% dintre companii au implementat o soluție de securitate cibernetică in-house, iar 45% se bazează pe o soluție de la banca lor, pentru a face față riscurilor. În același timp, 46% dintre companii au implementat fie doar parțial o soluție împotriva fraudei financiare, fie nu au implementat nimic. Dintre organizațiile financiare, doar 57% au o soluție de securitate anti-fraudă specializată.

Astfel, este oarecum de aşteptat ca nivelul de încredere să nu fie foarte ridicat în rândul clienţilor acestor companii. Când cumpără ceva sau când fac un transfer bancar online, clienţii trebuie să se simtă în siguranţă, iar în prezent, nu toată lumea are încredere deplină în aceste servicii.