Morgan Stanley explică paradoxul economic de la Apple: Rescrie principiile economiei

- Adrian Ungureanu
328

Un principiu simplu al economiei spune că un produs devine mai atractiv cu cât prețul este mai mic. Vânzările ar trebui să crească atunci când prețurile scad și în principiu ar trebui să scadă atunci prețurile cresc foarte mult.

E logic, nu e o chestie savantă. Evident că prețul nu înseamnă tot, dar asta se întâmplă în piețe dezvoltate, în care consumatorii au un venit mediu anual mult mai mare. În piețe mai puțin dezvoltate, ca să nu le spunem sărace, cum este România de exemplu, acest lucru nu ar trebui să se întâmple.

Cei de la Morgan Stanley, una din cele mai reputate instituții financiare din lume, consideră că nici în SUA, un iPhone de 1.000 de dolari nu ar trebui să se vândă mai bine! Totuși aceștia se așteaptă ca vânzările să fie mai mari, cu cât prețul este mai mare.

Mai mult aceștia cred că și modelul cu 256GB memorie internă, care în SUA va costa 1.140 de dolari se va bucura de o cerere foarte mare, motivul fiind acealași. Cu cât este mai scump un iPhone este mai atractiv.

Este un paradox specific produselor Apple, iar analiștii de la Morgan Stanley spun că producătorul de iPhone-uri știe foarte bine treaba asta. Și nu de ieri de azi, ci știu acest lucru de ceva timp. Cu alte cuvinte, am putea înțelege că această creștere a prețurilor este calculată de mai mult timp și că ne putem aștepta la iPhone-uri și mai scumpe.

Cei de la Morgan Stanley nu sunt asta afirmă că Apple rescriu principiile după care funcționează economia. Totodată, anticipează în următoarele 12 luni vânzări semnificative de iPhone-uri în pofida prețurilor mari și a majorat previziunea evoluției prețurilor acțiunilor Apple la Bursă, pentru următoarele 12-18 luni, de la 182 de dolari per acțiune, la 194 de dolari. În prezent, o acțiune Apple costă la bursa americană 158,73 de dolari. Deci Morgan Stanley anticipează o evoluție foarte bună a vânzărilor Apple în următorul an.